خبرگزاری کار ایران

/در حال به روز رسانی/

کشته‌شدن تعدادی از دانش‌آموزان البرزی در تصادف اتوبوس راهیان نور/ احتمال افزایش جان‌باختگان

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۸۴

در سانحه تصادف اردوی راهیان نور در محور سوسنگرد (استان خوزستان ) تعدادی از دانش‌آموزان استان البرز کشته شدند.

به گزارش ایلنا، رییس پلیس راه راهور ناجا  با اعلام این خبر گفت: براساس گزارش‌های اولیه حوالی ساعت ۱۷:۴۵ در کیلومتر ۸ کمربندی سوسنگرد استان خوزستان یک دستگاه اتوبوس بنز حامل دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان با وانت تویوتا با پلاک منطقه آزاد برخورد کرد.

سردار حمیدی افزود: در پی این حادثه متاسفانه چهار تن کشته و ۳۶ تن به صورت سطحی و غیرسطحی مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه تیم ویژه پلیس راه هم اکنون در محل حاضر و در حال بررسی علت حادثه است اظهار داشت: اتوبوس مذکور از استان البرز در حال حرکت به سمت خرمشهر بود که دچار این حادثه شده است.

به گفته سردار حمیدی برابر گزارش‌های اولیه اتوبوس مذکور در لاین خود در حال حرکت بوده است که وانت با انحراف به چپ به اتوبوس برخورد می کند و اتوبوس واژگون می‌شود.

توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر سوسنگرد

ساعدی رئیس جمعیت هلال احمر سوسنگرد در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در محور سوسنگرد گفت: متاسفانه در مسیر برگشت اردوی راهیان نور دانش‌آموزان در کمربندی دشت آزادگان هویزه، اتوبوس حامل این دانش‌آموزان در برخورد با یک تویوتا هایلکوس واژگون شده و چهار نفر فوت کردند. دو نفر حال‌شان وخیم است که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر سوسنگرد با اشاره به آمارهای مختلف کشته‌شدگان این حادثه اظهار داشت: تاکید می‌کنم تاکنون در این حادثه چهار نفر فوتی داشتیم و دو نفر حالشان نسبتا وخیم است.

آمار دانش‌آموزان کشته شده

مرتضی نظری رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور در محور سوسنگرد اظهار داشت: سانحه تصادف اردوی راهیان نور در محور سوسنگرد (استان خوزستان ) بوده و تاکنون جان باختن ۵ نفر از دانش آموزان قطعی شده است.

نظری با اشاره به اینکه این اتوبوس مربوط به اردوی راهیان نور دانش آموزان دختر شهرستان نظرآباد استان البرز بوده است گفت: در این حادثه ۲۰ نفر از دانش آموزان مصدوم شده‌اند و احتمال افزایش جان باختگان در این حادثه وجود دارد.

آمارها همچنان ضد و نقیض!

سعید رضوانی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آمارهای ضد و نقیض دانش‌آموزان جانباخته در تصادف اتوبوس راهیان نور گفت: براساس اطلاعاتی که داریم تا این لحظه ۲ دانش آموز دختر، ۱ کمک راننده و ۱ کمک مربی جانباخته اند و حال ۴ دانش اموز وخیم گزارش شده است.

اعلام اسامی جان‌باختگان

سعید رضوانی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا اسامی جانباختگان تصادف اتوبوس راهیان نور در محور سوسنگرد را اعلام کرد.

وی افزود: زهرا صابری، سکینه بیانی، فائزه دریادار و فتح‌الله سامانی‌پور از جانباختگان این حادثه هستند.

اعزام ۲۴ نفر امدادگر به بیمارستان سوسنگرد

مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات درخصوص برخورد اتوبوس با وانت هایلوکس و واژگونی گفت: این حادثه در خوزستان، دشت آزادگان، محور سوسنگرد - هویزه صورت گرفت. 

وی درباره حادثه‌دیدگان این سانحه اظهار داشت: ۴۲ نفر شامل ۳۸ نفر در اتوبوس و چهار نفر در وانت رخ داد. 

سخنگوی سازمان امداد و نجات جعیت هلال احمر درباره فوت‌شدگان این حادثه هم تصریح کرد: ۴ نفر در این حادثه مصدوم شدند که یک نفر راوی راهیان نور، یک نفر معلم و دو نفر دانش‌آموز بوده‌اند. 

مرتضوی با بیان اینکه اتوبوس اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر دبیرستانی از مبدا البرز به مقصد خرمشهر بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۴ نفر امدادگر هلال احمر به بیمارستان سوسنگرد جهت کمک به پرسنل بیمارستان اعزام شدند. همچنین یک تیم پنج نفره توانا با اتوبوس آمبولانس اورژانس جهت انتقال ۲۵ مصدوم به بیمارستان بقایی اهواز اعزام شدند.

اتوبوس حادثه‌دیده راهیان نور اسکورت داشتند/ اعزام نماینده ویژه آموزش و پرورش به خوزستان

مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد: هفت نفر از مصدومان اردوی راهیان نور در اورژانس بیمارستان گلستان شهر اهواز بستری شده‌اند که حال سه نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده‌ است.

همچنین رمضانی، به عنوان نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش به منطقه اعزام شده و نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان و معاونان وی برای رسیدگی و پیگیری‌های لازم در محل حضور دارند. 

نظری رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی هم گفت: با توجه به تاکید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تامین امنیت و اسکورت اردوهای راهیان نور و توافق قطعی در این زمینه، مسئولان راهیان نور اعلام کردند که اسکورت این اردو نیز تامین شده بود.

علت تصادف اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور اعلام شد

سردار حمیدی - رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: برابر اطلاعات تکمیلی حوالی ساعت ۱۷:۱۰ سه شنبه در کیلومتر ۸ محور سوسنگرد - بستان در استان خوزستان یک دستگاه وانت تویوتا به علت انحراف به چپ با یک دستگاه اتوبوس بنز حامل دانش آموزان دختر دبیرستانی برخورد کرد.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه ۴ تن کشته و ۸ تن مجروح شدند که مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

/اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود/

علت تصادف اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور اعلام شد
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز