خبرگزاری کار ایران

انتقاد از عدم ارائه گزارش‌ِ درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۶۹

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش نسبت به عدم ارائه گزارش ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی، در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهرداری نهاد عمومی و غیردولتی است که به صورت درآمد و هزینه اداره می‌شود، از آنجایی که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود، لذا استحضار آنها از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

وی افزود: همچنین عمل به وظایف نمایندگی به استناد مفاد ماده 79 قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند 5 ماده 8 وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آیین‌نا مه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب 11 فروردین سال 78 هیات وزیران می‌بایست شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمدها وهزینه ماهانه و همراه با اظهار نظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.

رسولی تاکید کرد: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران نسبت به ارسال گزارش از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهرداری تذکر می‌دهم و امیدواریم این گزارش‌ها برای سه ماهه گذشته به تفکیک به شورا ارسال شد.

همچنین آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: تذکرم در رابطه با کیفیت و میزان پیشرفت برنامه ساماندهی روددره‌های شهر تهران است. مطابق با ماده 22 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران موظف است نسبت به توسعه فضای سبز شهری با حفظ ضوابط ایمنی و آبخیزداری در کوهساران پیرامون شهر تهران و رود دره‌ها در چارچوب طرح ساماندهی اقدام کند.

وی افزود: رویکرد گذشته در کانالیزه کردن رود دره‌ها مورد انتقاد جدی متخصصان و دوستداران محیط زیست است. همچنین لازم است شهرداری مشارکت جدی در حفظ فضای سبز کوهستان به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: با استناد به ماده 71 قانون شوراها ارائه گزارش به روز از پیشرفت اقدامات شهرداری تهران درخصوص تحقق ماده 22 برنامه پنج ساله دوم مورد درخواست است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: سیاست ورویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزارهای تحقق این سیاست ارائه مستند گزارش از درآمد و هزینه‌های شهرداری به افکار عمومی است.

همچنین مرتضی الویری در تذکری به شهرداری تهران گفت: از آنجایی که رویکرد شورای شهر در دوره پنجم توسعه گسترش منابع پایدار ناشی از عوارض و بهای خدمات است و این رویکرد مستلزم بحث‌های کارشناسی و فنی در شورای شهر تهران است لازم است شهرداری با فوریت نسبت به ارسال لوایح مرتبط اقدام کند تا کمیسیون‌ها فضای کافی جهت بررسی و اعلام نظر و تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی افزود: تاخیر در ارسال لوایح عوارض و بهای خدمات، پیش‌بینی منابع و درآمدهای ناشی از این مصوبات را در بودجه 97 با چالش مواجه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز