خبرگزاری کار ایران

فیض محمد عثمانی مطرح کرد:

اعلام آمادگی افغانستان برای بهره‌گیری از تجارب اوقافی ایران/ تدوین تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۶۲

وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور افغانستان گفت: ایران و افغانستان از گذشته تا امروز روابط بسیارعمیقی با یکدیگر داشته اند و ما آمادگی داریم در حوزه اوقاف واحیای موقوفات از تجارب ارزشمند ایران بهره‌برداری کنیم.

به گزارش ایلنا، فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور افغانستان عصر امروز دوشنبه 13 اردیبهشت  با حضور در سازمان اوقاف وامور خیریه با حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد .

وی در این  دیدار  بابیان اینکه افغانستان هم مانند ایران ده‌ها هزار هکتار زمین واملاک و خانه وقفی داردگفت:  ما آمادگی داریم از تجارب ارزشمند ایران ودستاوردهای شما در حفظ واحیای موقوفات  کشورمان بهره برداری کنیم .

این وزیر افغانستانی گسترش همکاری های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد وخواستار تدوین تفاهم نامه ای برای گسترش این همکاری ها در عرصه های مختلف شد .

 فیض محمد عثمانی  با بیان اینکه هم اکنون در افغانستان در حال تدوین قانون اوقاف هستیم تصریح کرد :لازم است تعدادی از کارشناسان و نیروهای توانمند افغانی  به منظور فراگیری وبهره گیری از تجارب اوقافی ایران به جمهوری اسلامی اعزام و آموزش ببینند.

 وزیر ارشاد،حج واوقاف افغانستان این دیدار را مقدمه ای برآغاز فصل نوین همکاری های مشترک دانست وافزود : ایران و افغانستان دارای اشتراکات بسیاری در زمینه های مختلف تاریخی ،فرهنگی ودینی  هستند و  برای گسترش ارتباطات  وهمکاریهای متقابل با یکدیگر آمادگی کامل داریم.

وی تاکید کرد:در هفته وحدت به سر می بریم قطع به یقین اگر مسلمانان وحدت ویکپارچگی داشتند آمریکا و دولت های  زورگوی غربی نمی توانستند از آن سوی دنیا به افغانستان بیاییند وپایگاه نظامی بسازند .وی با تبریک میلاد حضرت رسول (ص) وامام صادق (ع) از حضور درایران اسلامی ودیدار با رئیس سازمان اوقاف کشورمان ابراز خرسندی کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز