خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد:

پایان عکسبرداری هوایی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۰۶

گروه پروازی سازمان نقشه‌برداری کشور طی سه روز با انجام ۲۷ ساعت پرواز، عملیات عکسبرداری هوایی مناطق زلزله زده شهری و روستایی استان کرمانشاه را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش ایلنا، مسعود شفیعی در این باره گفت: ساعاتی پس از وقوع زلزله در برخی مناطق غربی کشور، کمیته بحران تشکیل و مصوب شد به منظور آمایش دقیق نقاط آسیب دیده، عکسبرداری هوایی از این مناطق صورت گیرد.

به گفته رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، کادر پروازی سازمان نقشه‌برداری کشور، ظهر روز همان روز به فرودگاه همدان اعزام شده و پس اخذ مجوزهای لازم و تعیین محدوده پرواز توسط متخصصین سازمان، زمینه برای پرواز و آغاز عملیات عکسبرداری هوایی فراهم شد.

وی افزود: این عملیات که توسط تیمی متشکل از کادر پروازی و متخصصین عکسبرداری هوایی انجام شد، از حیث وسعت میدان، زمان اجرا و ترافیک هوایی، یکی از کم نظیرترین عملیات‌های عکسبرداری هوایی به شمار می‌رود.

شفیعی تاکید کرد: در این عملیات از ۲۰ شهر و ۳۰۰ روستای زلزله‌زده، مجموعا نزدیک به ۴ هزار پلات تصویر هوایی تهیه شد.

وی در توضیح ویژگی‌های این تصاویر اظهار داشت: عکسبرداری‌ هوایی از ارتفاع پروازی مناسب با استفاده از دوربین فوق حرفه‌ای ۲۰۰ مگاپیکسلی و مطابق با استانداردهای روز انجام شده است. کیفیت این تصاویر به گونه‌ای است که هر جسم بزرگتر از ۱۰ سانتیمترمربع بر روی زمین قابل تشخیص است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد: هم اکنون تیمی متشکل از متخصصان زبده‌ سازمان نقشه‌برداری کشور در حال بررسی و تفسیر این تصاویر هستند تا حجم دقیق آسیب سازه‌ای در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی مشخص شود. 

شفیعی از اتمام بررسی‌های کارشناسی تا پایان هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: گزارش نهایی سازمان نقشه‌برداری کشور از مناطق زلزله زده، اوایل هفته آتی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد. این گزارش مرجع قابل اتکایی برای مدیریت پسازلزله به شمار می‌رود و بویژه به نهادهای برنامه‌ریز در چگونگی مدیریت منابع مالی در دوره بازسازی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز