خبرگزاری کار ایران

زمین لرزه زیارتعلی در هرمزگان خسارت جانی نداشت/ ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خسارت مالی بر جا ماند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۴۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تا این لحظه گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی زمین لرزه زیارتعلی هرمزگان اعلام نشده است.

به گزارش ایلنا، مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران یک زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۷.۱، عرض جغرافیایی ۲۷.۸۶ در عمق ۲۰ کیلومتری را صبح امروز ثبت کرد.

محل وقوع زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری زیارتعلی هرمزگان، ۲۹ کیلومتری فاریاب کرمان و ۴۴ کیلومتری سرگز هرمزگان اعلام شده است.

زمین لرزه بامداد امروز در حالی رخ داد که شهروندان بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز آن را احساس کردند، بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشور محل وقوع زلزله در ۱۱۰ کیلومتری بندرعباس بوده است.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گفت: خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارات جانی نداشته و خسارات مالی نیز اندک بوده است.

علیرضا صفا نیز درباره این زمین لرزه گفت: محل وقوع زمین لرزه مرز استان‌های هرمزگان و کرمان حوالی زیارتعلی هرمزگان بوده است.

زمین لرزه بامداد امروز زیارتعلی هرمزگان در حالی رخ داد که این شهر پنجشنبه نهم شهریور ماه امسال نیز زلزله ۵ و ۴ دهم ریشتری را تجربه کرده است.

به گفته او؛ زمین لرزه نهم شهریور به بزرگی 5.5 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده است اما خوشبختانه خسارت جانی نداشته است. با این‌حال ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خسارت مالی بر جای گذاشته است.

شهر زیارتعلی مرکز بخش «رودخانه» شهرستان رودان است که دو هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت داشته و در فاصله ۴۲ کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.

رودان در شرق مرکز استان هرمزگان در فاصله ۹۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز