خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل متحد در تهران:

لایه اوزون به تدریج در حال ضخیم‌تر شدن است

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۳۴

نماینده سازمان ملل متحد در تهران گفت: پروتکل مونترال را از موفق‌ترین تفاهم‌نامه‌ها در زمینه محیط زیست دانست و گفت: با کاهش صددرصدی گازهای مخرب محیط زیست اکنون شاهد هستیم لایه اوزون به تدریج در حال ضخیم‌تر شدن است و اکنون باید روی هیدروکربن‌ها تمرکز کنیم و امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران هم به این پروتکل بپیوندد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گری لوئیس؛ در سی‌امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اوزون با اشاره به اینکه این اولین باری است که با رئیس جدید سازمان محیط زیست در یک مراسم حضور دارد، گفت: امیدواریم سازمان بتواند مواضع خود را ادامه دهد و آقای کلانتری به عنوان مجری ملی پروژه‌ها فعالیت کند. در هرحال ایران یک تجربه بین‌المللی موفق در راستای حفظ لایه اوزون بوده و از سال 1990 تا امروز توانسته به همه اهداف و تعهدات خود در حفظ لایه اوزون پایبند باشد.

او این موفقیت را ناشی از همکاری میان دفتر طرح ملی حفاظت از لایه اوزون،‌ سازمان ملل و بقیه سازمان‌های بین‌المللی دانست و گفت: ایران در این زمینه یکی از بهترین تجربه‌ها را در سطح منطقه دارد و باید این موفقیت پروژه‌های اولیه زمینه‌ای برای رسیدن به مراحل بعدی بوده و سازمان حفاظت از محیط زیست رابطه  و همکاری خود را با سازمان ملل، UNDP و بقیه سازمان‌های بین‌المللی ذیربط ادامه دهد.

نماینده سازمان ملل متحد در تهران پروتکل مونترال را از موفق‌ترین تفاهم‌نامه‌ها در زمینه محیط زیست دانست و گفت: با کاهش صددرصدی گازهای مخرب محیط زیست اکنون شاهد هستیم لایه اوزون به تدریج در حال ضخیم‌تر شدن است و اکنون باید روی هیدروکربن‌ها تمرکز کنیم و امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران هم به این پروتکل بپیوندد.

او همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل را نتیجه سال‌ها کار دانست و گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری که میان ایران و سازمان ملل متحد منعقد شده، سازمان براساس سند پیشنهادی خود در چهار حوزه محیط زیست، بهداشت، اقتصاد مقاوتی و کنترل مواد مخدر با ایران همکاری خواهد کرد و در حوزه اول روی مدیریت یکپارچه منابع طبیعی، اقتصاد کم‌تحول تمرکز دارد. در همین راستا 18 سال آژانس از طرف سازمان ملل در این حوزه در داخل جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند.

او ادامه داد: امیدواریم جمهوری اسلامی با سازمان ملل همکاری‌های خود را برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار ادامه دهد و به هدف بعدی در راستای اقدام در مورد تغییرات اقلیمی بپیوندد و در این فرآیند جهانی برای غلبه کردن به مشکلات و چالش‌های موجود درا ین بخش شرکت کنند.

نماینده مقیم سازمان ملل در تهران در ادامه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی حفاظت از لایه اوزون و سی‌امین سالگرد پروتوکل مونترال را قرائت کرد. در این پیام دبیرکل سازمان ملل سی‌امین سالگرد پروتوکل مونترال را نقطه عطفی برای همه ساکنان این سیاره دانسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز