خبرگزاری کار ایران

کولیوند خبر داد:

انتقال ۷۰ بیمار برای ادامه درمان به ایران/ بستری ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان‌‌های سعودی/ هیچ بیماری خاصی زایران راتهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۴۰

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد:‌ تاکنون ۷۰ نفر از بیماران برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و هم اکنون کارهای درمانی این بیماران در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند درخصوص آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی حجاج ایران گفت: همچنین در حال حاضر ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی (‌۲ نفر جده و ۸ نفر در بیمارستان مکه) بستری هستند که تعدادی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند

وی افزود: همچنین ۴۱ بیمار در مرکز پزشکی حج بستری هستند که ۷ نفر از این افراد برای ادامه درمان به ایران منتقل شده و مابقی ظرف روزهای آینده با بهبودی حالشان؛ به کاروان‌های خود ملحق خواهند شد.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب که وضعیت سلامتی زائران کشورمان نسبت به سال‌های ۹۴ و قبل از آن از شرایط بهتری برخوردار است، اظهار داشت: به حمدالله هیچ بیماری عفونی و واگیرداری زائران کشورمان را تهدید نمی‌کند. 

کولیوند با بیان این مطلب که شرایط ما بحرانی نیست و هیچ بیماری خاصی زایران راتهدید نمی‌کند، تصریح کرد: هر چند تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته است اما مراجعین عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.

وی از فعالیت پزشکان و کادر درمانی به عنوان یک حرکت «جهادی» در حج نام برد و خاطرنشان کرد: گروه‌های پزشکی به صورت شبانه‌روز در خدمت زایران هستند و روند نظارت بهداشت محیط زایران و نظارت بر فرایند تهیه و طبخ مواد غذایی نیز به طور کامل درحال انجام است.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران همچنین در خصوص بازدید امروز حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه گفت: رئیس سازمان حج و زیارت در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان از حجاج ایرانی بستری شده نیز عیادت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز