خبرگزاری کار ایران

چمران در آخرین جلسه شورای چهارم:

هدفمان خدمتگزاری بود اما از نتیجه هراس دارم/ شهر جدیدی ساختیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۰۶

رئیس شورای چهارم گفت: هرچند به هدف خدمتگزاری کار کردیم، اما از نتیجه هراس داریم و نمی‌دانیم خدا در روز واپسین چه کاری با ما خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران درآخرین جلسه شورای چهارم؛ رئیس شورای شهر تهران از همه اعضای شورا از مردم و خبرنگاران حلالیت طلبید و گفت: من در حد خود و به سهم خود در این 12 سال در کنار شما بودم و در کسوت خدمتگزاری کار کردم. نامش خدمتگزاری بود اما از نتیجه آن نزد خداوند هراس دارم و نمی‌دانم خداوند روز واپسین با ما چه خواهد کرد.

او در ادامه خاطره‌ای از اولین حضور خود در شورا بیان کرد و افزود: روزی که وارد شورا شدم روی یکی از همین صندلی‌ها نشستم و مطلبی نوشتم اما رویم نمی‌شود آن را بخوانم. آن زمان فکر نمی‌کردیم این حضور تکرار شود و فکر می‌کردیم دور بعد نیز با لب و لوچه آویزان و نگران شاهد حضور گروه جدیدی از نمایندگان باشیم که شاد و سرحال و خندان وارد شورا می‌شوند. امروز هم آقای سالاری که در شورای بعدی نیز حضور دارد لبخند می‌زند و باید دید آیا چهار سال دیگر نیز بر لبش لبخند خواهد بود یا نه، البته این آمدن و رفتن‌ها یک جریان طبیعی است.

چمران ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شورای چهارم آن بود که از سیاسی‌کاری پرهیز کرد و سایه نظرات متفاوت سیاسی در تصمیمات و سیاستگذاری‌های شهری دیده می‌شد.برنامه دوم پنج‌ساله کار ارزنده و مایه افتخار شورای چهارم است که در زمان ریاست آقای مسجدجامعی به تصویب رسید..

او در ادامه با تاکید بر اینکه از دوران جوانی در زمینه شهری فعال بوده است، گفت: تهران اولین شهری در کشور است که اولین طرح جامع پایداررا دارد. طرحی که عملیاتی، کاربردی و مستمر است.

او ادامه داد: نظارت در دوران ما بهبود یافته و سیستماتیک شد. خدا را شکر می‌کنم که بعد از 14 سال می‌توانیم ادعا کنیم که شهر جدیدی ساخته شده است.

چمران با تاکید بر اینکه تخلفات در شهرداری کم نبوده است، افزود: در شورای چهارم تخلفات را شفاها و به هر طریقی که توانستیم به شهرداری منعکس کردیم و شهرداری تا جایی که توان داشت آنها را برطرف کرد.

او در ادامه سخنانش به لوایح و جلسات برگزار شده در شورای شهر اشاره کرد و گفت:در شورای چهارم 371 جلسه برگزار شد. از این 371 جلسه 101 جلسه عادی و 270 جلسه فوق‌العاده بود. 241 پرونده و طرح وارد شورا شد، 132 لایحه و 231 پرونده در صحن شورا مطرح شد و در مجموع منهای مصوبات باغات و نامگذاری‌ها 532 مصوبه در شورای چهارم داشتیم. در کل 651 مصوبه باغات و هزار و 273 نامگذاری در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید. 152 گزارش حسابرس، 371 تذکر، 96 نطق پیش از دستور در جلسه قرائت شد.

او در انتهای سخنانش خطاب به اعضای شورا و خبرنگاران گفت: اگر تندی و جسارتی کردم قصدی به جز مهر و وفا نداشتم و تنها به خاطرمسئولیتی که برعهده‌ام بود مجبور بودم گاهی تندی کنم.می‌خواهیم مردم از ما بگذرند و از خداوند طلب بخشش دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز