خبرگزاری کار ایران

نماینده محلات در مجلس:

تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور منتفی شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۱۰

نماینده محلات در مجلس از منتفی شدن تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور در وزارت علوم خبر داد و گفت: تغییر در اساسنامه این دانشگاه آسیب جدی به آن وارد می‌کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس با اشاره به دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه (31 مرداد) مبنی بر بررسی ماده (236) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاعی درباره انجام تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور، گفت: تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در دستورکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار داشت و اگر این تغییرات محقق می‌شد دانشگاه مذکور با آسیب جدی مواجه بود.

او ادامه داد: اگر تغییراتی در اساسنامه انجام شود موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای دانشگاه می‌شد بنابراین این موضوع حسایست‌هایی را در مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد و سبب شد تا تعدادی از نمایندگان خانه ملت درخواست اعمال ماده (236) آیین‌نامه داخلی مجلس را داشته باشند تا مشخص شود دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چیست.

سلیمی با تاکید براینکه اتخاذ چنین تصمیمی نباید به صورت یکباره انجام می‌شد، گفت: دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه غیرحضوری کشور و حتی دنیا تلقی می‌شود؛ در این بین دانشگاه مذکور در بسیاری از شهرها واحد دانشگاهی دارد و تاثیر شگرفی در ادامه تحصیل افراد داشته است و نباید آن را با چالش جدی مواجه کرد.

او افزود: البته شنیده‌ها حاکی از این است که تغییر اساسنامه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتفی شده اما این موضوع سبب بروز حاشیه شده و باید بیشتر بررسی شود. در جلسه فردا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعدادی از نمایندگان درخواست کننده اعمال ماده (236) آیین‌نامه داخلی دعوت می‌شوند تا صحبت‌های خود را مطرح کنند و پس از مراحل قانونی و در صورتی که این مهم واقعیت داشته باشد به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز