خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

نیروی انتظامی اهالی رسانه را به عنوان رقیب تلقی نمی‌کند/ خبرنگاران همراهان ناجا هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۶۳

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به جرات می‌گویم که نیروی انتظامی؛ اصحاب رسانه، خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را همراه و همکار خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار حسین اشتری امروز (دوشنبه) در مراسم آیین تکریم و  تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی گفت: انصافا خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر و مفیدی را در جامعه ما ایفا می‌کنند. خوشبختانه نیروی انتظامی ارتباط خوبی با اصحاب رسانه دارد، البته باید این ارتباط بهتر و بروزتر باشد و اگر خلاءهایی وجود دارد، برطرف شود؛ اما به جرات می‌گویم که نیروی انتظامی، اصحاب رسانه، خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را همراه و همکار خود می‌داند.

او با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی اهالی رسانه را به عنوان یک رقیب نمی‌داند، ادامه داد: امروز عصر تبادل اطلاعات و سرعت در انتقال افکار می‌تواند تاثیر بزرگی در اجرای ماموریت‌ها در نیروی انتظامی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: هر جامعه توسعه یافته در کنار توسعه یافتگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اگر در بخش رسانه نیز توسعه یافته باشد، حتما موفق‌تر خواهد بود و این نشان از نیاز ما به رسانه است.

اشتری با بیان اینکه همکاری رسانه با نیروی انتظامی جدانشدنی است، گفت: نیروی انتظامی با اخبار متعدد و متنوعی سروکار دارد و از ستاد مرزهای کشور با آن گستردگی فراوان تا نقاط مرکزی کشور همه جا حضور دارند و نمی‌توان یک روز از خانه خارج شد و پلیس را ندید. امروزه نیروی انتظامی با زندگی مردم عجین شده است و هیچ سازمانی مشابه نیروی انتظامی نداریم که ارتباط مستقیم با مردم داشته باشند و این ارتباط یک ارتباط متفاوت و تعاملی است.

او خاطرنشان کرد: بهترین پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم رسانه است نیروی انتظامی به دلیل ماموریتی که دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس پلیس ناجا با بیان اینکه بالاترین نعمت برای مردم امنیت است، گفت:‌ مسئولیت حفظ، ایجاد و برقراری امنیت با نیروی انتظامی است و همان اندازه که امنیت برای جامعه مهم است کسی که وظیفه استقرار آن را دارد، برای آن اهمیتش بالاتر است.

او ادامه داد: اینکه یک مجموعه طبق بیانات مقام معظم رهبری مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است به عنوان یک سازمان خدمتگزار صرفا برای خدمت رسانی نیست و اگر موفقیتی را کسب می‌کند به معنی این است مردم موفق شده‌اند اگر ما امروز شاهد رافت و مهربانی در این نهاد هستیم برای این است که اقتدار نیروی انتظامی تنها برای کسانی است که به حقوق مردم تعدی می‌کنند ما با آنها تعارف نداریم و با قاطعیت و جدیت برخورد می‌کنیم و رافت و مهربانی ما برای مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حساسیت این نهاد به دلیل حساسیت ماموریت‌هایی است که برای همه کشور اهمیت دارد و تاثیر آن در همه آحاد مردم دیده می‌شود هر کسی با هر مذهب و دین و آ‌یینی وقتی در کشور ما زندگی می‌کند در اجرای قانون برای ما مساوی است و خدمات پلیس برای هر کسی که در این کشور زندگی می‌کند یکسان است.

اشتری خاطرنشان کرد: انعکاس کارهای خوب نیروی انتظامی باعث اقتدار نظام و آرامش مردم است و کمک به پلیس یعنی کمک به خودتان و مردم. معتقدم اصحاب رسانه همکاران و یاران صدیق ما هستند و می‌توانند در جامعه به ما کمک کنند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه هدف ما پیشگیری است، گفت: ما به دنبال ارائه آمار جرم و جنایت نیستیم البته وظیفه‌مان را در این زمینه به خوبی انجام می‌دهیم اما روزی خوشحال می‌شویم که یک مراجعه کننده‌ای به کلانتری نداشته باشیم و زمانی که فرهنگ مردم ارتقا پیدا کند و ما نیز اقدامات پیشگیرانه مان را به خوبی انجام داده باشیم که پرونده‌ای برای مراجعه به مقام قضایی تشکیل نشود، روز بسیار خوشحال کننده‌ای برای ما خواهد بود و برای رسیدن به این ایده‌آل رسانه باید به نیروی انتظامی کمک کند.

او درباره عدم اطلاع‌رسانی صحیح در برخی از اتفاقات گفت:‌ بی‌شک پلیس در 90 درصد اتفاقات زودتر از همه ارگا‌نها مطلع می‌شود، اما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد اطلاع‌رسانی در برخی موارد با تاخیر انجام می شود و این به دلیل نامحرم بودن رسانه نیست، بلکه همانطور که گفتم به دلیل محدودیت‌هایی هست که وجود دارد، البته ممکن است در مواردی پلیس با تاخیر در جریان موارد قرار گیرد.

اشتری تاکید کرد: ما در برابر آنچه که انجام می‌دهیم پاسخگو هستیم و خواهیم بود و نشانه آن هم ارتباطی است که با رسانه‌ها داریم البته خوشحالم که رسانه‌ها به قدردانی از ماموران وظیفه‌شناس پلیس تاکید دارند، چرا که آنها افرادی وظیفه‌شناس و مظلومی هستند که گاها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

اشتری درباره انتقاد از نیروی انتظامی نیز گفت: پذیرای انتقادات از نیروی انتظامی هستیم. ما یک نیروی گسترده با چند هزار نفر هستیم که خدماتمان هم سلبی و هم ایجابی است، البته در نظرسنجی که توسط دستگاه‌هایی غیراز ناجا انجام شده، خوشبختانه نیروی انتظامی جزو رتبه‌های برتر بوده و رضایتمندی مردم نسبت به این سازمان زیاد است و بالاترین افتخار برای ما افتخار مردم است. البته همان طور که گفتم پذیرای انتقادات هم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز