خبرگزاری کار ایران

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

زمان آغاز به کار رسمی شورای پنجم ۱۲ شهریورماه است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۹۵۲

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها استان تهران با تاکید بر اینکه اصلاحیه قانون جدید شوراها هنوز از طرف دولت ابلاغ نشده است، گفت: براساس تفسیر موجود مطابق با قانون سابق شوراها دوازدهم شهریور ماه تاریخ آغاز به کار شورای پنجم است.

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در راستای پایان دادن به تمامی شبهات موجود درباره زمان آغاز به کار شورای پنجم گفت: براساس آخرین اصلاحیه قانون شوراها که این هفته در شورای نگهبان تایید شد، زمان رسمی  آغاز به کار شوراهای پنجم در سراسر کشور چهاردهم مرداد است، اما قانون هنوز رسمیت لازم را ندارد.

او تصریح کرد: براساس مفاد قانون مدنی، رسمیت یافتن قانون، منوط به ابلاغ رییس جمهور است و پانزده روز پس از ابلاغ، اعتبار رسمی و قابلیت اجرا پیدا  خواهد کرد. اما  از آنجا که معاونت قوانین مجلس، از اصلاحیه قانون شوراها ایراد شکلی گرفته، ابلاغیه دولت به تاخیر افتاده است. لذا قانون جدید رسمیت لازم را ندارد تا بتوانیم چهاردهم مرداد را زمان آغاز رسمی کار شوراها دوره پنجم شورا اعلام کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اصلاحیه قانون شوراها هنوز جنبه رسمی ندارد، افزود: براساس تفاسیر موجود مطابق با قانون سابق عمل خواهد شد و دوازده شهریور ماه شورا پنجم رسما آغاز به کار می‌کند و اصلاحیه قانون شوراها از دوره بعدی لازم الاجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز