خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جشنواره تقدیر از مجریان بر‌تر درمان سکته‌های قلبی و مغزی:

باید دولت دوازدهم ادامه دهنده دو طرح درمان سکته‌های قلبی و مغزی باشد/شایع‌ترین علت مرگ در دنیا سکته قلبی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۹۳۵

وزیر بهداشت با بیان اینکه شایع‌ترین علت مرگ در دنیا سکته قلبی است، افزود: دو سوم بیشتر این مرگ‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته اتفاق می‌افتد و این به دلیل غفلت مردم نسبت به سلامتی خود و عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه است.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی در نخستین جشنواره تقدیر از مجریان بر‌تر درمان سکته‌های قلبی و مغزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تحول سلامت، گفت: برای خود بنده دو برنامه ۷۲۴ و ۲۴۷ برای درمان سکته‌های قلبی و مغزی بسیار لذت بخش و شیرین بوده است چرا که شما با این برنامه‌ها مرده را زنده می‌کنید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در راستای این دو برنامه ۲۱ هزار خانواده بیمار سکته مغزی و قلبی را از نگرانی نجات داده‌ایم، افزود: هزار مورد را هم از مرگ یا معلولیت ناشی از سکته مغزی نجات داده‌ایم.

هاشمی ضمن تشکر از همکاران گروه قلب و مغز گفت:‌ای کاش سایر انجمن‌های گروه پزشکی نیز همانند این دو گروه رفتار می‌کردند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ لذتی بالا‌تر از کمک به هم نوع نیست، افزود: هیچ اقدامی باعث آرامش انسان نمی‌شود مگر اینکه به کمک شخصی بشتابیم.

هاشمی با بیان اینکه برنامه درمان سکته‌های قلبی و مغزی نشان داد که باید یک تیم باشیم، افزود: اگر همه تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد و بیمارستان‌ها ساخته شود و نیروی خوب در نظر گرفته شود اما تیم با هم خوب عمل نکنند هیچ برنامه‌ای به نتیجه نخواهد رسید.

وی ضمن تاکید بر حمایت بیمه‌ها از این طرح گفت: همکاری پرسنل در همه بخش‌ها و حمایت بیمه‌ها در این حوزه باعث می‌شود که این دو طرح دستاوردهای خوبی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه نباید به کم قانع بود، تاکید کرد: در دولت دوازدهم باید این دو برنامه ادامه یابد چرا که هنوز در اول راه هستیم و باید دولت دوازدهم نیز این زنجیره را ادامه دهد و باید این خدمت را ارتقاء دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نیمی از مردم ما در اثر سکته‌های قلبی و مغزی دچار مرگ و معلولیت می‌شوند، گفت: سکته‌های مغزی می‌تواند موجب معلولیت شود و برای خانواده و جامعه هزینه بر باشد.

به گفته دکتر هاشمی، آمار‌ها نشان می‌دهد که هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک نفر در کشور دچار سکته می‌شود

هاشمی بر لزوم خود مراقبتی تاکید کرد و گفت: در کنار تمام این طرح‌ها در ابتدا مردم باید خودشان مراقب سلامتشان باشند تا دچار فشار خون، دیابت و بیماری‌ها ی غیر واگیر دیگر نشوند.

وی افزود: در کنار کاهش و یا عدم مصرف نمک، روغن و شکر، یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای مراقبت از بدن پیاده روی و تحرک بدنی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شایع‌ترین علت مرگ در دنیا سکته قلبی است، افزود: دو سوم بیشتر این مرگ‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته اتفاق می‌افتد و این به دلیل غفلت مردم نسبت به سلامتی خود و عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه است.

هاشمی بر لزوم تقویت این دو طرح تاکید کرد و افزود: چنانچه بیمه‌ها هزینه‌ها را تقبل نکنند، بیمار در این دو طرح یک معلول خواهد شد و بیمه‌ها باید بدون نگاه مادی از درمان چنین بیمارانی حمایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حداقل ۷۰ درصد موارد سکته‌های مغزی به دلیل معلولیت نمی‌توانند به کار و زندگی قبلی خود بازگردند، گفت: تمام این مسائل به نوعی خسارت به خانواده و جامعه محسوب می‌شود و حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال هزینه‌های سنگینی به خانواده، سیستم سلامت و بیمه‌ها تحمیل می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: امید واریم کشور و جامعه پزشکی پرفروغ‌تر به راه خود ادامه دهد و بتوانیم از مردم حمایت و مراقبت کنیم.

پاسخ وزیر بهداشت در خصوص حضور در دولت دوازدهم

هاشمی همچنین در حاشیه این جشنواره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت دوازدهم حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و بستگی به اتفاقاتی دارد که در دو هفته آینده رخ می‌دهد و باید دید که لیست اعضای کابینه دولت دوازدهم چه خواهد بود، چه کسانی معرفی می‌شوند و نظر نمایندگان مجلس درباره افراد معرفی شده چیست بنابراین بهتر است به شایعات و گمانه زنی‌ها توجه نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز