خبرگزاری کار ایران

دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبر داد:

توانمند سازی بیش از 2700 روحانی شاغل درآموزش و پرورش در سال 96

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۲۹

دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از توانمند سازی بیش از 2700 نفر از روحانیون شاغل درآموزش و پرورش درسال 96 برای انجام فعالیت‌های تربیتی در مدارس و تعامل مطلوب‌تر با دانش آموزان خبرداد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی در دومین نشست اعضای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای اولین بار برنامه ای با موضوع همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال 95 ، تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد واستان ها با توجه به ظرفیت های موجود خود، نسبت به اجرای برنامه های مذکور، اقدام نمودند.

وی خاطر نشان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی، اعزام مبلّغ به استان ها، اجرای طرح روحانی مستقر، دیدار دانش آموزان با مراجع عظام و گفتگوهای دینی از جمله، برنامه های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی از پیش بینی اعزام 18 هزار مبلغ در سال 96 در مناسبت های مختلف به مدارس خبرداد و افزود: در سال تحصیلی جدید، 3500 روحانی در مدارس مستقر می شوند تا در زمینه های تربیتی  فعالیت کنند .

وی گفت: طرح روحانی مستقر در مدارس به سه شیوه اجرای طرح امین روحانیون دراستان ها، حضور روحانیون در مدارس شبانه روزی واستفاده از دوره خدمت ضروری طلاب درآموزش و پرورش اجرا می شود.

دبیرستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش وپرورش، کمبود طلبه های سطح 2 به بالا در مناطق محروم را یکی از مشکلات خواند و اظهارکرد: تلاش می کنیم، نمایندگانی از حوزه های علمیه در کارگروه های تدوین، زیرنظام های سند تحول بنیادین حضور داشته باشند.

وی از پیشنهاد تأسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه خبر داد و افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، محور تحول درآموزش وپرورش، تحول منابع انسانی است، بنابراین مشارکت حوزه های علمیه در توانمندسازی منابع انسانی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: توانمندسازی 2713 روحانی شاغل در آموزش وپرورش از جمله برنامه های ستاد همکاری های حوزه و ‌آموزش وپرورش در سال 96 است .

وی تصریح کرد: جهت ایجاد فرصت مطالعاتی و ادامه تحصیل فرهنگیان علاقه مند در حوزه های علمیه، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش اظهار کرد: این ستاد به دنبال موازی کاری نیست، بلکه هدفش استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در فعالیت های تربیتی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز