خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته مسکن حج خبر داد؛

تاکنون ۲۸ هتل در مکه برای زائران ایرانی اجاره شده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۵۶۷

مسؤول کمیته مسکن حج با بیان اینکه امسال زائران ایرانی ۵ شب و ۶ روز در مدینه و ۲۷ تا ۲۸ شب در مکه اقامت دارند گفت: تاکنون ۲۸ هتل در مکه برای زائران ایرانی اجاره شده است.

به گزارش ایلنا، حسین اسماعیلی گفت: با توجه به این‌که تعدادی از مسکن‌های در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی، مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند، سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان انجام شد تا مسکن‌های دیگری جایگزین شوند و در حال حاضر نیز تمام هتل‌های مورد نیاز زائران در مکه و مدینه تأمین شده است.

به گفته مسئول کمیته مسکن حج، تا کنون ۲۸ هتل در مکه برای زائران ایرانی اجاره شده و در مدینه نیز هیچ مسکنی خارج از منطقه مرکزی نیست و ۸۶ هزار زائر در یک منطقه متمرکز هستند. در مکه نیز هتل‌ها در همان مناطقی که سال‌های گذشته اجاره می‌شد، تأمین شده است.

وی افزود: امسال زائران ایرانی ۵ شب و ۶ روز در مدینه و ۲۷ تا ۲۸ شب در مکه اقامت دارند.

مسئول کمیته مسکن حج همچنین دربارهٔ تأمین پروازهای زائران اظهار داشت: تا کنون برای جابجایی ۲۰ هزار زائر ایرانی با هواپیماهای سعودی و ۴۳ هزار زائر با هواپیماهای ایرانی توافق شده و تأمین باقی ظرفیت و پروازهای سعودی نیز این هفته قطعی می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که ایران دیر هنگام وارد صحنه شد و جزو آخرین بعثه‌هایی بود که به مذاکره با وزارت حج عربستان دعوت شد، اما مسکن مکه و مدینه به نحو احسن اجاره شد و امیدواریم در حمل و نقل و تغذیه نیز مشکلی نباشد. با این وصف و با توجه به شرایطی که در عربستان مشاهده می‌کنیم، پیش‌بینی می‌شود حجی بدون مسئله و مشکل داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز