خبرگزاری کار ایران

فخرالدین دانش‌آشتیانی:

درگذشت مریم میرزاخانی جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۵۲۰

وزیر آموزش و پرورش درگذشت مریم میرزاخانی نابغه نامدار ریاضی جهان را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی به این شرح است:

« انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت نابغه جوان ایرانی و استاد ریاضی مرحومه مریم میرزاخانی، نه فقط ایران و ایرانیان را متألم کرد که جامعه علمی جهان را به سوگ نشاند. خبر درگذشت نخبه ریاضی ایران و جهان، بانو مرحومه مریم میرزاخانی که یک افتخار ملی بود، جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد. بی‌شک جبران ضایعه فقدان شخصیت‌های علمی نخبه بسیار سنگین و گاه غیرممکن است.

بانو میرزاخانی، ستاره‌ای بود که ظاهراً در سپهر دنیا رو در نقاب خاک کرد اما دستاوردها، تلاش‌ها و نبوغ او تا هماره تاریخ جاودان و ماندگار خواهد بود. مریم میرزاخانی با عمر کوتاهی که داشت، جهان را از دریای نبوغش سیراب ساخت و این معنای انسان مفید و موثر بودن است که موجب شد، مثل همیشه نام ایران و ایرانی زنده نگاه داشته شود. این نادره دوران از پرورش یافتگان دبیرستان فرزانگان تهران و دانشگاه صنعتی شریف با نبوغ ذاتی و تلاش‌های علمی خستگی ناپذیر خود موفق شد، نشان جهانی فیلدز را از آن خود سازد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی و فرهنگی کشور و دانش آموزان عزیز این غم بزرگ و ضایعه جبران ناپذیر را به ایران و ایرانی به ویژه خانواده معزای این بانوی افتخارآفرین تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحومه، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر  مسئلت می‌نمایم.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی

٢٤ تیرماه ١٣٩٦

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز