خبرگزاری کار ایران

سرخو:

مطالبات کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو به حق است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۸۴

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران باید در شورای شهر تهران بررسی شود.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در واکنش به تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران تصریح کرد: این گروه از کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت در خیابان انقلاب نسبت به آنچه «مدیریت نادرست مالی» شرکت مترو می خواندند، تجمع کردند و وظیفه ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران این است که به این موضوع رسیدگی کنیم و اگر حقی از کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تضییع شده آن را احیا و با مسببان برخورد قانونی کنیم.

وی با بیان اینکه این گروه در  شعارهای خود نسبت به سکوت شورای شهر در این باره اعتراض داشتند، اظهار کرد: آنها خواستار پرداخت معوقات قانونی خود مانند حقوق، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، بن‌های سازمانی مصوب هیات مدیره از سال ۹۵ تاکنون، واریز  نشدن اقساط بانکی و اجرایی کارکنان به موسسات و بانک‌ها توسط امور مالی و انعکاس خلاف واقع آن در فیش‌های حقوقی از ۳ ماه پیش تاکنون هستند..

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو می‌گویند هر ماه از شهریور 95 تاکنون، مبلغی از حقوق‌شان بابت صندوق تعاون بهره‌برداری، صندوق مسکن، صندوق ذخیره شهرداری و سهام بانک شهر و بانک مهر اقتصاد کسر شده، ولی به حساب‌هایی که باید واریز می‌شده، واریز نشده است.

به گفته سرخو همچنین این گروه از کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو نسبت به عزل و نصب‌های متعدد در رده رؤسا و مدیران و کنار زدن افراد باسابقه به بهانه جوان‌گرایی معترض هستند و مشکل اصلی را  در بدنه منابع انسانی می‌دانند.

وی توضیح داد که معترضان به مدیریت شرکت بهره برداری معتقدند افراد غیرمتخصص و ناآشنا و خارج از بدنه مترو  از شهرداری در مناصب منابع انسانی مترو گمارده شده‌اند که باید به این مسایل رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران این پرسش را مطرح کرد: چه اتفاقی افتاده که در ماه‌های پایانی مدیریت شهری شاهد برگزاری این نوع تجمعات هستیم؟ البته اینکه از حقوق کارکنان یک مجموعه در شهرداری بابت صندوق ذخیره شهرداری کسر می‌شود ولی به حساب صندوق واریز نمی‌شود قبلا هم دیده شده‌است. برای مثال برخی کارکنان در موسسه همشهری نیز موردی را مطرح و خواستار رسیدگی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز