خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران خبر داد:

توقف پروژه نوسازی در کتابخانه پارک شهر

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۹۵

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: «عملیات نوسازی و عمرانی در بنای کتابخانه تاریخی پارک شهر از امروز چهارشنبه 17 خرداد با حضور پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل متوقف شده است.»

به‌گزارش ایلنا رجبعلی خسروآبادی  با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی اجراشده مغایر با مفاد مجوز صادره سال ۱۳۹۳ از سوی میراث‌فرهنگی استان تهران است که شامل استحکام‌بندی در ستون‌ها و بخش‌هایی از طبقه زیرین بنا است.

او افزود: در مجوز صادره در سال ۱۳۹۳ صراحتا بر لزوم حفظ سقف‌ها اشاره شده است که متاسفانه این نهاد بدون هماهنگی با معاونت میراث‌فرهنگی اقدام به عملیات نوسازی در ضلع شرقی این اثر کرده است.

 خسروآبادی ادامه داد: عوامل اجرایی پروژه در بازدید کارشناسان اعلام داشته‌اند که این اقدامات به‌منظور استحکام‌بخشی در سازه صورت گرفته و قصد تغییر و یا تخریب اسکلت قدیم بنا را  نداشته‌اند که در هر صورت میراث‌فرهنگی مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیر‌کارشناسی در کتابخانه پارک شهر پیش از این اعلام داشته است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهران اضافه کرد: مجریان پروژه کتابخانه پارک شهر موظف هستند تا در اسرع وقت طرح اجرایی خود را برای تصمیم گیری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز