خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران:

کارگران نباید برای تامین معاش شرمنده خانواده‌هایشان شوند/ تبعیض مزدی هنوز در شهرداری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۹۵

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران معتقد است، در صورتی که دستمزد نیروی انسانی روند افزایش واقعی را طی کند، شاهد بالا رفتن بهره‌وری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در مراسم جشن تقدیر از کارگران نمونه شهرداری تهران که عصر امروز در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: با گذشت چند سال از تلاش اعضای شورای شهر تهران برای به حداقل رساندن تبعیض ها در مجموع با ناهماهنگی هایی در پرداخت شهرداری روبرو هستیم.

وی گفت: تبعیض در مورد مزایایی مانند حق ایاب و ذهاب، حق مسکن اگر چه تا حدودی حل شده است اما باز هم در شرکت های مختلف شهرداری رقم های پرداختی در این خصوص متفاوت است.

سرخو ادامه داد: اگرچه ما توانستیم درباره مشاغل سخت و زیان آور و مشخصا درباره کارگران سازمان آتش نشانی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم اما همچنان معتقدم که شهرداری در خصوص پرداخت ها به خصوص درباره مشاغل سخت و زیان آور کاری انجام نداده است.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: خوشبختانه دستمزد کارگران در چند ساله اخیر نسبت به نرخ تورم رشد بالاتری داشته است در سال ۹۲ همه ما شاهد بودیم که افزایش دستمزد ۵ درصد بود اما با نرخ تورم ۷/۳۴ درصدی روبه رو بودیم اما در سال ۹۵ افزایش دستمزد به ۱۴ درصد رسید و دربرابر آن نرخ تورم ۹ درصد بود.

وی افزود: روند افزایش دستمزد کارگر باید طوری باشد که سفره اش هرگز خالی نماند وشرمنده زن و بچه خود نباشند.

وی در پایان با اشاره به حضور محسن هاشمی  در این مراسم و با اشاره به صحبت های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از استوانه های استوار و محکمی بودند که همواره کارگران مسایل صنفی و دغدغه های شغلی خودشان را با ایشان مطرح می کردند و رهمنودهای ایشان نیز همواره در سرلوحه کارگران بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز