خبرگزاری کار ایران

در نشست رونمایی از اپلیکیشن آژانسی مطرح شد؛

اپلیکیشن «آژانسی‌» از امروز در پایتخت فعال شد/ آژانس‌ها با قدرت بر می‌گردند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۳۸

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای‌شهر تهران از فعال‌شدن نرم افزار «آژانسی‌» در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در نشست خبری که به منظور رونمایی از اپلیکیشن "آژانسی‌" برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کارگر، اظهار داشت: به حق روز کارگر، روز بوسیدن دستان کارگران است. رهبر معظم انقلاب در دیداری که امروز با کارگران داشتند، بر ارزش گذاری کرامت کارگران تاکید کردند و فرمودند که اشتغال و کار و تولید بدون ارزش گذاری محقق نخواهد شد. بنابرین در وهله اول باید قدر و ارزش کارگران را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک ما همه مدل های حمل و نقلی را باید مد نظر قرار دهیم، گفت: یعنی اگر می گوییم، مترو اهمیت دارد به منزله این نیست که اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و تاکسیرانی اهمیتی ندارد. یکی از مدل های حمل و نقلی، موسسات و آژانس های کرایه ای است که مسافران را از مبدا تا مقصد می رساند.

سرخو ادامه داد: یک خلایی در ارتباط با آژانس ها وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری اتحادیه  برطرف شده است، و در حال حاضر نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار (آژانسی‌) تهیه شده که این نرم افزار می تواند بر روی گوشی نصب شود. یکی از ویژگی های این نرم افزار آن است که زمانی که آژانس مسافری را به مقصد می رساند، زمان برگشت می تواند مسافر دیگری را با خود تا مبدا اولیه ببرد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای چهارم شهر تهران درباره ویژگی‌های این نرم افزار گفت: ویژگی که در این نرم افزار وجود دارد این است که دیگر آژانس ها زمان برگشت خالی بر نمی گردند، در وهله بعد شاهد کاهش تردد و کاهش آلایندگی ها خواهیم بود. همچنین درآمد رانندگان آژانس ها افزایش می یابد و در مقابل نیز اتحادیه نرخ آژانس را برای مردم، تعدیل می کند.

سرخو ادامه داد: چند روزی است این نرم افزار به صورت آزمایشی در آژانس‌ها فعال شده و از امروز به صورت رسمی در سطح شهر تهران فعال خواهد شد و امیدواریم مردم از آن استفاده کنند و آن را در گوشی‌های خود نصب کنند.

حسین تنوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «آی نست» که این اپلیکیشن را طراحی کرده در ادامه گفت: این شرکت دانش‌بنیان بوده و در یک‌سال گذشته  جوانان ایرانی اپلیکیشن  را طراحی کرده‌اند. آژانسی‌ها از اپلیکیشن‌های موجود در بازار و در دست مردم  ساختار موثرتر و ویژگی‌های بیشتر دارد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره اپلیکیشن آژانسی‌ متذکر شد: این اپلیکیشن به مسافران این امکان را می‌دهد تا سفر خود را برای چند ساعت یا روز آینده رزرو کنند. از سوی دیگر این نرم‌افزار صددرصد بومی است. مرکز تماس و پشتیبانی به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هرگونه مشکلی از سوی رانندگان و مسافران خواهد بود. البته  برای مدتی این اپلیکیشن به‌صورت آزمایشی اجرا شد و  کارمندان و مدیران آژانس‌ها  توسط شرکت آموزش دیدند.

تنوری ادامه داد: این اپلیکیشن دارای  3 نسخه است. نسخه مسافر، نسخه راننده و پنل‌های ویژه نظارت که در اختیار مدیران آژانس‌ها قرار می‌گیرد. مدیران می‌توانند با استفاده از این پنل‌ها مسیر حرکتی رانندگان را کنترل کرده و بر عملکرد آنها نظارت کنند. اپلیکیشن مدتی به‌صورت آزمایشی اجرا شد و اتحادیه با اعلام بازخوردها این امکان را به ما داد تا اپلیکیشن را به روز رسانی کرده و آن را مطابق نیاز  رانندگان و  مسافران به ‌روز کنیم.

تنوری دو ویژگی بارز این اپلیکیشن را امنیت و اهلیت صاحب کار دانست و اضافه کرد: همه چیز به‌صورت مستمر در حال کنترل است و احتمال اینکه امنیت مسافران به خطر بیافتد بسیار پایین می‌آید و در صورتی هم که مشکلی پیش بیاید به جد پیگیری خواهد شد.

همچنین مدیرکمیته آموزش اتحادیه آژانس تهران نیز با تاکید بر قابلیت‌های ویژه این اپلیکیشن ادامه داد: از آنجایی که برگشت بدون مسافر برای آژانس‌ها هزینه مضاعف ایجاد کرده بود، ما تلاش کردیم با استفاده از فناوری‌های روز این مسائل را حل کرده و با دو شرکتی که در این زمینه فعال هستند، رقابت کنیم. این دو شرکت در این زمینه پیشتاز بوده و به هر شکل این مدت زحماتی فراوانی کشیدند. البته ما نیز از این روند عقب نماندیم. با برگزاری مناقصه میان چند شرکت توانستیم «آی‌نست» را انتخاب کرده چراکه همه انتظارات ما را برآورده می‌کرد.

بهرام کاظم‌پور ادامه داد: در 2 هفته‌ای که این اپلیکشین به‌صورت آزمایشی استفاده شد نزدیک به 7 هزار مسافر از این طریق جابه‌جا شدند. این دو شرکت به‌نحوی قیمت را تعیین می‌کنند که هرگونه رقیبی را از میدان حذف کنند، در نتیجه ما هم این سیاست را پیش گرفته و قصد داریم در رقابت قیمتی از آنها جلو بیافتیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتحادیه ما روند خوبی را طی کرد و ما از این دو شرکت گله‌ای نداریم و امروز آژانس‌ها با قدرت وارد می‌شوند. ما  17 هزار خودرو داریم که وارد محدوده ترافیک ‌می‌شوند و آنها هر چه تلاش کنند نمی‌توانند به یک‌دهم این میزان هم مجوز ورود به طرح تهیه کنند. شب‌ها رانندگان آماده‌باش هستند و به سرعت خود را به مسافر می‌رسانند.

کاظم‌پور افزود: این 1700 ایستگاه برای همه راننده‌ها است و می‌توانند  در آنها استراحت کنند اما دوستان  ما در شرکت‌های جدید در این زمینه هیچ امکاناتی در اختیار راننده‌ها قرار نمی‌دهند و اکثرا در ماشین می‌خوابند. برخی‌ها از شهرستان به تهران مهاجرت کرده و در محل‌هایی اسکان می‌یابند که آمادگی سرویس‌دهی ندارند. ما ماشین پلیس و آمبولانس هستیم و خدماتی در همین سطح انجام می‌دهیم. با اپلیکیشن «آژانسی‌» رانندگان در مسیر رفت و برگشت دو سرویس می‌گیرند که موجب افزایش درآمد و کاهش آلودگی هوا می‌شود. از سوی دیگر ما از رانند‌گان حمایت کرده و کسری قیمت‌ها را پوشش می‌دهیم.

محسن سرخو، عضو شورای‌شهر تهران با اشاره به اینکه این دو شرکت به عنوان اپلیکشن مجوز گرفته‌اند، افزود: شورای‌شهر با این دو شرکت مذاکراتی انجام داد که به نتیجه مشخصی نرسیده اما باید به این نکته توجه کرد که این دو شرکت موسسه‌ حمل و نقل نیستند و شاخه‌های کاری‌ آنها با آژانس‌ها متفاوت است. هر چند این دو شرکت شهروندان را با اپلیکیشن آشنا کرده‌اند و از سوی دیگر آژانس‌ها را تشویق کردند از فناوری‌ نوین استفاده  کنند.

مدیر کمیته آموزش اتحادیه آژانس تهران نیز اپلیکیشن «آژانسی‌» را موجب افزایش ظرفیت مسافردهی به آژانس‌ها دانست و ادامه داد: ما قصد داریم مردم حس کنند استفاده از آژانسی برای آنها مقرون به صرفه است. با این اپلیکیشن ظرفیت خدمات‌دهی آژانس‌ها دوبرابر می‌شود.

حسین جوانپور نیز در  نشست این اپلیکیشن را حاصل تلاش‌های اعضای هیات‌مدیره اتحادیه اتومبیل کرایه در یک‌سال گذشته دانست و گفت: این اپلیکیشن کاملا به روز و بومی بوده و توسط جوانان کشور طراحی شده است. رانندگانی که با اپلیکیشن آژانسی کار می‌کنند با سابقه بوده و همه زیر نظر اتحادیه هستند. هزار و ۷۰۰ واحد صنفی و ۵ هزار راننده که در این واحد های صنفی مشغول به کار هستند از این پس همه با این اپلیکیشن به مردم خدمات خواهند رساند. امیدواریم این اپلیکیشن اعتماد آژانس‌ها را دوباره زنده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز