خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان مطرح کرد:

ماجرای مسمومیت ۲۵ دانش‌آموز در بندرعباس/ 14 نفر به بیمارستان منتقل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مسمومیت جزیی ۲۵ دانش آموزان دبستان مفتح ناحیه دو بندرعباس ناشی از مصرف برخی اقلام خوراکی از جمله تنقلات درجشن مبعث بوده است که با اقدام به موقع مسوولان آموزش و پرورش و همکاری اولیا و مربیان در اعزام دانش آموزان به بیمارستان، خوشبخانه اکثر دانش آموزان مرخص شدند.

به گزارش ایلنا، دانش هاشمی پور افزود: این ۲۵ دانش آموزدر جشن مبعث مدرسه یاد شده که هیات امنایی و مشارکتی است و اولیا در امور مدرسه از جمله برگزاری جشن ها مشارکت فعال دارند، با مصرف کیک، آب و تنقلات همراه ،دچار مشکلات جزیی از جمله دل درد و تهوع و سایر علائم مسمومیت شدند که با اعزام آنان به دو بیمارستان صاحب الزمان و کودکان، ۱۱ نفر از آنان سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی ادامه داد:۱۴  نفر دیگر نیز که احساس ناراحتی بیشتری داشتند به بیمارستان کودکان اعزام شدند که با اقدام به موقع کادر درمانی تحت مداوا قرار گرفتند و به گفته مقامات بیمارستان و همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقدمات ترخیص آنان فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: برخی در فضای مجازی تعداد دانش آموزان مسموم شده را خلاف واقع اعلام کرده اند که ضمن رد این شایعات بی اساس، اعلام می شود که آموزش و پرورش با احساس مسوولیت، توجه خاصی به اطلاع رسانی شفاف و صحیح دارد و بدنبال کتمان موضوع نیست.

هاشمی پورخاطرنشان کرد: از لحظه وقوع این موضوع، علاوه برعوامل آموزش و پرورش ناحیه دو از جمله مدیریت این اداره، معاونین و کارشناسان ستادی اداره کل آموزش و پرورش  نیز در بیمارستان حاضر و روند درمان این دانش آموزان را پیگیری کردند.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: با وجود گرمای هوا که زمینه مشکلات خاصی را فراهم می کند و همچنین اشتیاق دانش آموزان به مصرف مواد غذایی وآشامیدنی، آموزش و پرورش با نهایت حساسیت و دقت موضوع توزیع مواد غذایی را تحت نظارت دارد  و در مدارس دارای بوفه توجه خاصی به نوع اقلام خوراکی و همچنین تاریخ مصرف آنان می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز