خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از تخت‌جمشید

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۵۲

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در اولین روز سفر خود به استان‌فارس، از مجموعه جهانی و موزه تخت‌جمشید بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود رضایی‌منفرد، رئیس پایگاه جهانی تخت‌جمشید، در این بازدید توضیحاتی درباره این مجموعه جهانی و روند حفاظت و نگه‌داری آن به زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عرضه کرد.

او همچنین با همراهی مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس، علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار مرودشت، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس و رؤسای ادارات شهرستان مرودشت، پس از مجموعه جهانی تخت‌جمشید، از موزه تخت‌جمشید بازدید به‌عمل آورد و دفتر یادبود این موزه را امضا کرد.

معاون رئیس‌جمهوری در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استانی و صداوسیمای مرکزی استان‌فارس، در مورد هیئت‌امنایی شدن مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی گفت: این طرح در آینده بسیار نزدیک اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: اداره هیئت‌امنایی مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی قدرت جذب سرمایه و منابع را در این مجموعه‌ها ارتقا می‌دهد و همچنین به تصمیم‌گیری‌های درست در این مجموعه‌ها کمک می‌کند.

او اضافه کرد: هیئت‌امنایی شدن این مجموعه‌ها باعث می‌شود تا منابعی که مجموعه‌ها دارند برای خودشان بماند و هم‌زمان بتوانند منابع دیگر را هم جذب کنند.

زهرا احمدی‌پور همچنین اظهار کرد: گردشگران خارجی و داخلی اشتیاق بسیار زیادی برای بازدید از آثار ثبت‌جهانی‌شده دارند.

او ادامه داد: بازدید‌های ادواری به استان‌های مختلف به‌منظور ارزیابی محدودیت‌ها، مشکلات و مسائل حوزه حفاظت و نگه‌داری از آثار تاریخی و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های موجود برای استفاده کردن در مسیر توسعه و درنهایت برای هماهنگی بین‌دستگاهی در استان‌ها انجام می‌شود. این ارزیابی‌ها برنامه‌ریزی‌های آینده و اجرای فعالیت‌های منظم را در دسترس قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز