خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش زیادی از آثار باستانی کاوش نشده‌است/ فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی برای مراقبت از آثار

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۵۴

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه بخش زیادی از آثار باستانی کاوش نشده‌است، از فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی برای مراقبت از آثار خبر داد.

زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در دوره ریاست شما بر سازمان میراث فرهنگی کاوش آثار تاریخی چه وضعیتی داشته است؟ گفت: بخش بزرگی از آثار کاوش نشده‌اند. ایران یک سرزمین کهن است و روی هر نقطه‌ای که دست بگذارید، آثار تاریخی وجود دارد، اما مسئله اصلی بعد از کاوش است که باید از این آثار مراقبت شود.

او افزود: فعلاً وضعیت مراقبت از این آثار وجود ندارد، بنابراین فازبندی شده و در فصل‌های مختلف کاوش در مناطق مختلف انجام می‌شود. ما هم با رویکرد مراقبت از کاوش‌های انجام شده کار را پیش می‌بریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: آنچه می‌تواند به ما کمک کند استفاده از ظرفیت‌ انجمن‌های میراث فرهنگی است. این انجمن‌ها فعال شده‌اند و به زودی طی روزهای آتی یک گزارش ملی ارائه می‌دهیم تا مشخص شود، چه ظرفیتی برای مراقبت از این آثار داریم.

احمدی‌پور در پاسخ به این سوال که چند درصد از آثار هنوز زیر خاک هستند؟ گفت: اعلام درصد در این مورد واقعاٌ سخت است، اما خارج کردن این آثار از زیر خاک طبق فصل‌های کاوش انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز