خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر نیرو اعلام کرد:

سرریز سد داریان پاوه کرمانشاه تبعات بدی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۵۸

شرایط سد داریان درحال حاضر نرمال و بارندگی‌ها خوب بوده است و سرریز این سد هیچ تبعات منفی نداشته است.

جعفرزاده، مشاور وزیر نیرو و مسئول کارگروه سیل و آبگرفتگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با سرریز شدن آب سد داریان پاوه در استان کرمانشاه گفت: طی بیست روز گذشته باتوجه به حجم خوب بارش‌هایی که در استان شاهد بودیم، خروجی‌های سد باز شده و آبرسانی در حال انجام است.

وی افزود: این سد بیش از 316 میلیون متر مکعب حجم دارد و در روی رودخانه سیروان در پاوه قرار گرفته است. شرایط سد در حال حاضر نرمال و بارندگی‌ها خوب بوده و سرریز این سد هیچ تبعات منفی نداشته است.

 جعفرزاده خاطرنشان کرد با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در 8 روز اول عید نوروز جز سدهایی بود از وقوع سیلاب جلوگیری کرد و شرایط بهره‌برداری از سد کاملا مهیاست.

 وی افزود: سدهایی مانند نسا و جیرفت در استان کرمان سرریز داشتند این سد نیز سرریز کرده است. گاهی پیش آمده که سرریز سبب آسیب‌هایی می‌شود. سرریزها از قبل از عید شروع شده و بارندگی‌ها هم مناسب بوده است.

جعفرزاده تاکید کرد: وزارت نیرو درگیر معضلات سد سلمان فارسی و کرمان بودیم ولی در سد داریان مشکل خاصی نداریم.

 وی در پایان گفت: بارش‌های اخیر که تقریبا از 28 اسفند آغاز شده وضعیت خوبی را در سدهای کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز