خبرگزاری کار ایران

رییس هلال احمر جزییات طرح ملی امداد و نجات نوروز را تشریح کرد؛

نجات 2 هزار و 3 تن از حوادث ترافیکی و غیرترافیکی

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۹۲

مردان خستگی ناپذیر هلال احمر در 2 هزار و 584 ماموریت امدادی خدمات لازم را به 46 هزار و 800 تن از هموطنان ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح خدمت رسانی در طرح ملی امداد و نجات نوروز 96، از 25 اسفند 95 تا ساعت 6 صبح 6 فروردین 96، اظهار داشت: مردان خستگی ناپذیر هلال احمر در 2 هزار و 584 ماموریت امدادی خدمات لازم را به 46 هزار و 800 تن از هموطنان ارائه کرده و 2 هزار و 3 تن هموطنان را از حوادث نجات دادند.

سلیمی با تشریح خدمات امدادگران در 11 روزه اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 هلال احمر، اظهار کرد: امدادگران هلال احمر در مجموع در 2 هزار و 584 ماموریت امدادی، خدمات لازم را ارئه کردند که در این میان یک هزار و 171 ماموریت شامل 45 درصد از ماموریت های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به 46 هزار و 800 تن از هموطنان در 11 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، افزود: بر این اساس 2هزار و 3 تن از حوادث نجات داده شده و یک هزار و 254 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به ارائه خدمات درمان سرپایی به 10 هزار و 80 تن از هموطنان، عنوان کرد: در این زمینه 16 هزار و 572 تن از هموطنان از خدمات اسکان اضطراری و 11 هزار و 860 مسافر نوروزی از اسکان موقت بهره برده و 257 مورد عملیات رهاسازی از جمله رهاسازی 483 مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.

 

برای دومین سال متوالی صورت گرفت

 

بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان به‌منظور ارزیابی طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96/ تاکید بر استفاده از تجربیات چند ساله پیشکسوتان و ضرورت انتقال تجارب ارزشمند به نسل جدید

بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمند پیشکسوتان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف و به‌عبارتی مشاورت از آنها در همه امور مهم و تاثیرگذار، از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه و تاکید بوده و نتایج بسیار مثبتی در بهبود عملکردها در هر نهادی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پر واضح است که نمی‌توان به‌راحتی و به واسطه بازنشستگی از کوله‌بار تجربه پیشکسوتان و در اصل صاحبنظران گذشته در نهادها و سازمان‌ها چشم‌پوشی کرد و باید همه همت خود را به‌کار بست تا این تجارب دوش به دوش به نسل‌های بعد نیز منتقل شود.

به‌منظور تاکیدی بر ضرورت به‌کارگیری و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های بسیار زیاد و تجارب ارزنده پیشکسوتان، نوروز امسال برای دومین مرحله طرح بهره‌گیری از پتانسیل پیشکسوتان امداد و نجات در ارزیابی طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96، اجرایی شد تا از این طریق هرچه بیشتر در زمینه توسعه و بهبود عملکردها گام برداریم.

در این زمینه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل پیشکسوتان امداد و نجات در ارزیابی طرح ملی امداد و نجات نوروزی امسال افزود: در طرح نوروزی امسال به منظور استفاده از تجربیات چندین ساله پیشکسوتان و ضرورت انتقال این تجارب ارزشمند به نسل جدید نجاتگران، برای دومین بار از این ظرفیت در ارزیابی طرح نوروزی بهره گرفته‌ایم.

وی افزود: بر این اساس 16نفر از مجرب‌ترین مربیان و اساتید امدادی بازنشسته هلال‌احمر برای ارزیابی عملکرد طرح نوروزی، به 11 استان کم برخوردار اعزام شده و خوشبختانه جدیت و علاقه پیشکسوتان عزیز فعال در این طرح، موجی از امید و شادی را در میان امدادگران و نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات ایجاد کرده است که امیدواریم با تداوم چنین برنامه‌هایی علاوه بر بهره‌گیری از این گنجینه‌های ارزشمند بتوانیم روحیه خدمات داوطلبی و عشق به کار و فعالیت را در کارشناسان ستادی ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:حضور پیشکسوتان جهت مشاوره و ایجاد انگیزه برای نجاتگران،حضور و بیتوته پیشکسوتان در پایگاه ها در کنار نیروهای امدادی به منظور شرح تحولات صورت گرفته در سالهای گذشته در حوزه امداد و نجات، تاکید بر اهمیت ثبت کامل وقایع و عملیات ها و خاطرات امدادی، بازدید از وضعیت پایگاه ها و ارزیابی امکانات موجود،نظارت و ارزیابی براساس حداقل استانداردهای بین‌المللی وارزیابی مطلوب توانمندی امدادگران در بهره‌گیری از تجهیزات امدادی از اهداف اجرای ارزیابی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز