خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ گروهی حق بر هم زدن سخنرانی‌های انتخاباتی را ندارد/ تائید سخنرانی‌ها توسط هیات ۳ نفره

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۵۷

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ گروهی در داخل دانشگاه یا خارج از آن حق بر هم زدن سخنرانی‌های انتخاباتی را ندارد.

طه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری سخنرانی‌ها و همایش‌های انتخاباتی در دانشگاه آزاد و همچنین خط‌قرمزهای این دانشگاه برای برگزاری سخنرانی‌ها، گفت: انتظار اولیه از قشر فرهیخته‌ای که در دانشگاه حضور دارند، با هر گرایش فکری و سیاسی این است که حرمت دانشگاه حفظ شود و ما معتقدیم؛ دانشگاهی که در رشته‌های علمی‌اش بحث و مناظره و جدل نباشد، نمی‌تواند موفق باشد؛ در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم همینطور است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه باید با عملکرد و رفتار خود یک نوع سیاست‌ورزی را به جامعه القا کند، افزود: متاسفانه دانشگاه گاهی اوقات، مثل بخش‌های دیگر تحت تاثیر جریان‌های بیرونی است و به اعتقاد من این کار درستی نیست و باید دانشگاه را کاملا متفاوت از بیرون دید.

وی ادامه داد: وقتی که از طریق مراجع قانونی، یک مراسم، سخنرانی یا برنامه‌ای مجوز می‌گیرد که این مراجع را شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و... مشخص کرده، دیگر هر نوع اخلال در آن مراسم از سوی دانشگاه یا خارج از آن خلاف قانون است.

هاشمی با اشاره به شورای ۳ نفره در دانشگاه‌ها، گفت: یک شورای ۳ نفره‌ای در هر دانشگاه وجود دارد که نماینده مقام معظم رهبری، رییس واحد دانشگاه و نماینده رییس دانشگاه حضور دارند. این هیات ۳ نفره وقتی مراسمی را تایید کردند، دیگر هیچ کس حق ندارد، مقابله کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی تصریح کرد: در وزارت علوم تشکل‌ها زیرمجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی هستند، اما در دانشگاه آزاد از اول تشکل‌ها جدا بوده و زیر معاونت فرهنگی و دانشجویی نیست و یک اداره کل مستقل در حوزه ریاست دارند، اما حوزه فرهنگی دانشگاه کاملا با تشکل‌ها هماهنگ و همراه است.

وی اضافه کرد: این هیات ۳ نفره وقتی که برنامه سیاسی، مناظره، کرسی‌های آزاد اندیشی تایید می‌کند، مجوزش قطعی است و ما (حوزه فرهنگی) هم وظیفه داریم که مراسم را پوشش دهیم و کمک کنیم و هیچ فرد یا گروهی اعم از گروه دانشجویی و یا گروهی خارج از دانشگاه نباید مراسم را بهم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز