خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آتش‌نشانی تهران:

تاوان بی‌توجهی هیات مدیره و کسبه پلاسکو را آتش‌نشانان دادند/ آواربرداری آغاز شد

سخنگوی آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه قطعا تعدادی از همکارانمان زیر آوار هستند، گفت: اطلاع دقیقی از آمار افرادی که زیر آوار ماندند در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال ملکی درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در مراحل پایانی عملیات به یکباره به دلیل قدیمی بودن ساختمان پلاسکو و عدم مقاومت ساختمان چند انفجار مجددا رخ داد و به یکباره ساختمان فروریخت.

وی با اشاره به اینکه قطعا تعدادی از همکارانمان زیر آوار هستند، گفت: اطلاع دقیقی از آمار افرادی که زیر آوار ماندند در دست نیست.

 سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آوار برداری در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه آتش در حال حاضر مهار شده است، اما نیروهای آتش نشانی آماده باش هستند. بنابراین دیگر اولویت ما اطفای حریق نیست و عملیات آواردبرداری در دستور کار قرار دارد.

ملکی افزود: متاسفانه بی احتیاطی چند نفر موجب این حادثه شده است و باید عوامل آتش نشانی تاوان آن را بدهند. نمی‌دانیم چرا به وضعیت ساختمان های این چنینی رسیدگی نمیشود بارها از قبل تذکرات لازم داده شده است.  هیات مدیره و مالکان باید ایمنی لازم را در نظر می گرفتند و بحث فقط درآمدزایی نیست. تاوان بی توجهی آنها را نباید همکاران من بدهند.

وی ادامه داد: اطلاعات دقیقی از مصدومان و تلفات احتمالی در دست نیست. مواردی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، فعلا تایید شده نیست. می‌دانم تعداد زیادی در داخل ساختمان بودند. خیلی اعلام کردیم ساختمان‌ه تخلیه شوند اما اهمیتی نمی دادند و می‌گفتند که دسته چک و اسنادمان در مغازه است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: هیچ گزارشی مبنی بر آسیب‌دیدگی ساختمان‌های اطراف به ما نشده است.

کد خبر : ۴۴۹۶۵۱