خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

بیمه شدن نیم میلیون نفر از مردم سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته

وزیر بهداشت گفت: بیش از نیم میلیون نفر از مردم سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح 12 بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق‌تخصصی سپاه در جنوب‌شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم سیستان و بلوچستان بیش از 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هم اینک بیش از 600 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر سیستان و بلوچستان در دست ساخت است که تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

هاشمی تصریح کرد: دولت در طول این سه سال در سیستان و بلوچستان خدمات ارزنده بهداشتی و درمانی ارائه کرده به‌طوری که 50 درصد به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و هم‌اینک هزار و 600 تخت در بیمارستان‌های این استان وجود دارد و بیش از 800 تخت بیمارستانی نیز تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش تخت بیمارستانی تنها بخشی از برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان انجام داده، گفت: این استان به‌دلیل همجواری با 2 کشور بی‌ثبات منطقه همواره دروازه ورود بیماری‌های واگیر بوده اما افتخار می‌کنیم در طول 2 سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ابتلا به «وبا» در این استان نداشتیم در صورتی که این بیماری واگیر سال‌های قبل تر در این منطقه قربانی می‌گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک بیشتر مردم سیستان و بلوچستان مراقب سلامت دارند و علاوه بر پایگاه‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت نیز در این استان دایر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در یک‌سال آینده برای مردم این استان که مراقب سلامت دارند پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شود.

وزیر بهداشت با قدردانی از نیروی زمینی سپاه در راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی گفت: ارائه خدمات در قالب کاروان‌های سیار چه از سوی خیران و چه توسط نیروهای مسلح توفیقات بسیاری را برای مردم محروم مناطق مختلف کشور به همراه دارد.

هاشمی افزود: این وزارتخانه توقع بیشتری از نیروهای مسلح در برگزاری این‌گونه اقدامات دارد زیرا در صورت حمایت‌ها می‌تواند بیش از این در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم محروم نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی در قالب بیمارستان‌های صحرایی نه به عنوان ماموریت بلکه برحسب اخلاق، انسانیت و ادای دین به مردم کشور خدمات ارائه می‌دهند، تاکید کرد: راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی زمینه‌ساز ارتقای روابط مردم با نیروهای مسلح و پایداری امنیت است.

کد خبر : ۴۳۷۴۰۲