خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبرداد:

مرگ 3487 نفر در طرح زمستانی پارسال/ استقرار نیروهای پلیس راه در بیش از 100 گردنه برفگیر

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به استقرار نیروهای عملیاتی پلیس راه در بیش از 100 گردنه برفگیر در29 استان کشور در طرح زمستانی امسال گفت: در طرح زمستانی سال 94 متاسفانه 3487 نفر جان خود را از دست داده اند که دلیل اصلی حوادث آنها تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری در رزمایش طرح زمستانی ٩٥ پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شد گفت: اجرای طرح ترافیکی زمستانی با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط اجرا می شود و هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد شرایط مناسب برای همه بخش هایی است که در سطح جاده ها در حال خدمات رسانی هستند.

وی افزود: همه ساله از آذرماه شاهد نزولات آسمانی هستیم که این نزولات موجبات لغزندگی سطح جاده ها را فراهم می کند لذا برنامه ریزی برای تردد در این ایام در مناطق کوهستانی نیازمند برنامه ریزی های جدید است.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طرح زمستانی هم در حوزه درونشهری و هم در حوزه برونشهری اجرا می شود.

وی با بیان این که طرح زمستانی تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد یافت افزود: اگر شرایط 20 اسفند به بعد هم متفاوت باشد طرح ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح امسال عوامل پلیس راه در بیش از 100 گردنه برفگیر در29 استان کشور مستقر می شوند و با حضور سایر دستگاه های عملیاتی به صورت شبانه روزی خدمت مناسب را به هموطنان ارایه می دهند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما براین است که بتوانیم حوادث رانندگی و شمار کشته های آنرا را کم کنیم.

مهری افزود: در 7 ماهه سال 95 تعداد 288 نفر کمتر جان خود را در تصادفات از دست داده اند که امیدوارم در طرح زمستانی ٩٥ شاهد کاهش سوانح نسبت به سال گذشته باشیم چرا که باید مدنظر داشته باشیم هم تعداد خودرو ها افزایش پیدا کرده، هم تعداد سفرها بیشتر شده است و هم افراد بیشتری گواهینامه گرفته اند.

وی با اشاره به همکاری خوب سازمان راهداری در خصوص بهره گیری از فناوری های جدید و نصب دوربین‌ها در جاده‌های اصلی کشور برای پیشگیری از حوادث رانندگی تاکید کرد: در طرح زمستانی سال 94 متاسفانه 3487 نفر جان خود را از دست داده‌اند که دلیل اصلی آنها تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه رانندگی در شرایط برفی بسیار سخت تر از شرایط عادی است افزود: درطرح زمستانه سال گذشته 23 درصد تصادفات به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه ، 34 درصد عدم توجه به جلو و 15 درصد انحراف به چپ رخ داده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که پیش از سفر وسیله نقلیه خود را مورد بازرسی قرار دهند ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی برای رانندگی در برف و باران و گردنه ها حتما پیش از سفر باک خودرو خود را پر کنند.

کد خبر : ۴۳۵۶۰۲