خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد امام خمینی( ره):

یارانه تغییری در وضعیت زندگی مردم ایجادنکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۰۲۷

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: ۷۰ میلیون یارانه بگیر درجامعه داریم که با دریافت یارانه ناچیز تغییری در وضعیت زندگی آنان ایجاد نشده است.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در سفر خود به استان اصفهان رسیدگی به مددجویان در دور‌ترین مناطق کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: اولویت‌های اصلی کمیته امداد خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان اصلی جامعه و توانمندسازی آنان است. تقویت و گسترش در خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان امری ضروری است و اصل کار ما این است که مددجویان پس ازتوانمند شدن از حمایت امداد خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان باید براساس اولویت مورد حمایت و خدمت رسانی قرار گیرند افزود: امدادگران در کمیته امداد باید به صورت اورژانسی عمل و در لحظه و با سرعت و دقت به کار مددجویان رسیدگی کنند.

فتاح با اشاره به ضرورت ارائه خدمات به نیازمندان با کمترین هزینه و روش‌های مناسب ادامه داد: ما وظیفه داریم تا در فاصله زمانی کوتاه مشکلات نیازمندان جامعه را رسیدگی و تا حد امکان حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز‌های جامعه مددجویی کشور هرساله شاهد تغییرات بسیاری است، گفت: مهم‌ترین کاری که امداگران می‌توانند برای کمک به اقشارآسیب پذیر انجام دهند، شناسایی و اولویت بندی نیازهای مددجویان برای ارائه خدمات بهتر به آنان است. نباید مددجویان و جامعه هدف نهادهای حمایتی را افرادی بیچاره، درمانده و فقیر قلمداد کرد بلکه جامعه مددجویی را باید خوب شناخت و نگاه درمانده بودن را نسبت به آنان تغییر داد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه رفتار مدیران ما با مددجویان و کارکنان، باید ساده و به دور از تشریفات اداری باشد، یادآور شد: ضرورت دارد متناسب با شرایط هر استانی برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم درجهت حل مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ میلیون یارانه بگیر درجامعه داریم که با دریافت یارانه ناچیز تغییری در وضعیت زندگی آنان ایجاد نشده است، گفت: با ایجاد طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان بایستی نسبت به رفع وابستگی مددجویان به نهاد‌های حمایتی و بودجه‌های دولتی و رساندن این ولی نعمتان به خوداتکایی اقدام کرد.

وی خطاب به امدادگران گفت: باید پس از رفع مشکل مسکن، جهیزیه و.... به عمق خانواده‌های مددجویان بروید، مشکلات فرهنگی آن‌ها را شناسایی و سعی کنید به بهترین نحو و با راهنمایی‌های موثر آن‌ها را برطرف کنید.

فتاح تاکید کرد: کمیته امداد فرهنگ انقلاب ماست و خانواده‌های مددجویان باید میدان دار این فرهنگ باشند. مدیران امداد ضمن عمق بخشیدن به فعالیت‌هایشان باید سمت و سوی فعالیت‌های خود را برای ارتقاء فرهنگ مددجویان به کارگیرند تا شاهد رشد و بالندگیشان در زمینه‌های فرهنگی هم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز