خبرگزاری کار ایران

دکتر فاطمی به ایلنا خبر داد:

درمان دانش‌آموزان شین‌آباد در داخل کشور فراهم می‌شود/ احتمال اعزام دانش‌آموزان به خارج ضعیف است

مسئول تیم جراحی و درمانی دانش‌آموزان روستای شین‌آباد گفت: تصمیمی که تا این لحظه برای درمان دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین آباد گرفته شده، این است که درصورت فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ایران، درمان اغلب و شاید هم تمام این دانش‌آموزان در داخل کشور صورت بگیرد.

دکتر علی فاطمی، مسئول تیم جراحی و درمانی دانش‌آموزان روستای شین‌آباد پیرانشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین جزئیات روند درمانی این دانش آموزان گفت: به تازگی جلسه‌ای در این خصوص برگزار و تصمیماتی برای اجرای هر چه سریع‌تر درمان این عزیزان اتخاذ شد.

وی افزود: دکتر ایازی، معاون اجتماعی وزیر محترم بهداشت، خیری نماینده مردم پیرانشهر، نماینده آموزش و پرورش، نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت و همچنین والدین ۴ تن از بچه‌های شین‌آباد و بنده بعنوان مسئول تیم درمانی حاضرین در این جلسه بودیم و از جمله مصوبات این نشست یکی این بود که تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز بیمارستان حضرت فاطمه برای درمان تامین شود و دیگر اینکه هر زمان تیم درمان تصمیم به اعزام هر یک از بچه‌ها به خارج از کشور گرفت، معاونت درمان وزات بهداشت کارهای اعزام را انجام بدهد.

دکتر فاطمی اظهار داشت: بر اساس تصمیمات این جلسه قرار شد، تیم درمان ظرف یک ماه آینده فهرست تجهیزاتی را که برای درمان بچه‌ها در داخل کشور مورد نیاز است به وزارت بهداشت اعلام کند. همچنین ظرف همین مدت بررسی‌های کار‌شناسی درمورد تک تک بچه‌ها انجام می‌شود و درصورتی که احتیاج به اعزام باشد که البته احتمالش کم است، نفرات به معاونت درمان وزارت بهداشت معرفی شوند.

سرتیم درمانی بچه‌های شین‌آباد با تاکید بر اینکه مرجع تصمیم‌گیرنده برای اعزام بچه‌ها به خارج از کشور صرفاً تیم درمانی است، گفت: اگر تجهیزاتی که به آن اشاره کردم، فراهم شود؛ اغلب درمان‌ها این دانش آموزان در داخل کشور امکان پذیر خواهد بود و شاید فقط برای بخش اندکی از برخی زمینه‌های درمانی تصمیم به اعزام به خارج از کشور گرفته شود که در این صورت معاونت درمان وزارت بهداشت طبق مصوبات جلسه مشترک موظف به اجرا و اعزام آن‌ها است.

وی ادامه داد: در همین راستا در نخستین جلسه تیم درمان در طی ماه آینده درمورد روند و چگونگی درمان تمام بچه‌ها تصمیم گیری خواهد شد. با این وجود تصمیمی که تا این لحظه گرفته شده، این است که درصورت فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ایران، درمان اغلب و شاید هم تمام دانش‌آموزان شین‌آباد در داخل کشور صورت بگیرد.

دکتر فاطمی در توضیح بیشتر گفت: این درمان یک درمان پویا است، نه یک درمان ثابت. یعنی ممکن است؛ امروز تیم درمان در مورد هیچ یک از این بچه‌ها نیازی به اعزام به خارج از کشور نبیند، ولی شش ماه دیگر با توجه به روند درمان به این نتیجه برسد که مثلاً ۲ نفر از آن‌ها به دلیل مشکلی که برایشان بوجود آمده یا ادامه درمانشان نیاز دارند که به خارج از کشور اعزام شوند.

سرتیم درمانی بچه‌های شین‌آباد ادامه داد: به همین دلیل نمی‌توان نظر قطعی و ثابتی در تمام طول روند درمان از آغاز تا پایان داد و عنوان کرد که قطعاً همه پروسه درمان در مورد تک‌تک بچه‌ها در داخل کشور انجام خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۱۹۱۱