خبرگزاری کار ایران

بکارگیری اثربخش از ظرفیت‌های پلیس افتخاری در مراسم‌های محرم

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۶۶۲

مدیر کل پلیس افتخاری با اشاره به بهره مندی از ظرفیت پلیس افتخاری در راستای انتظام و امنیت بخشی مراسم های دهه اول محرم گفت: طرح پلیس افتخاری پلیس یکی از سرمایه گذاری کلان و اثربخش نیروی انتظامی است که می توان به پشتوانه آن، احساس مسئولیت شهروندی را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «محمدرضا اکرمی» با اشاره عملکرد اعضای پلیس افتخاری در دهه اول محرم گفت : بهره مندی از ظرفیت بالقوه مردمی در راستای تحقق اهداف نیروی انتظامی یکی از برنامه های پلیس افتخاری است.

وی ادامه داد : توسعه طرح های اجتماعی با بهره مندی از ظرفیت اجتماعی امکان پذیر است.

مدیر کل پلیس افتخاری بیان کرد : در راستای بهره مندی اثر بخش از ظرفیت های بالقوه مردمی و جلب مشارکت آحاد مختلف جامعه در انجام ماموریت های خاص نیروی انتظامی، طی برنامه ریزی قبلی و هماهنگی با معاونان نیروی انسانی استان ها، پس از توجیه و آموزش اعضای پلیس افتخاری، از این ظرفیت در امر برقراری نظم و امنیت تکایا، حسینیه و هیئت های عزاداری، تشدید حفاظت فیزیکی از اماکن و مقرهای انتظامی، روان سازی ترافیک محل های برگزاری مراسم عزاداری و ... استفاده شد.

وی در ادامه پلیس افتخاری را نمادی از "مردمی داری" و "اجتماعی بودن" پلیس دانست و افزود : مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی پلیس هستند و شکوفایی نظم و امنیت وابسته به این سرمایه بزرگ و حیاتی است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : طرح پلیس افتخاری پلیس یکی از سرمایه گذاری کلان و اثربخش نیروی انتظامی است که می توان به پشتوانه آن، احساس مسئولیت شهروندی را افزایش داد و نقش شهروندی را برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از خطا و آسیب نمایان کرد.

وی اضافه کرد : پلیس افتخاری، نقش "مردمی بودن" و "جامعه محوری" پلیس را پررنگ کرده تا بتوانیم پلیس اسلامی، علمی و منطقی را به جامعه هدیه کرده و این همکاری ها و هماهنگی ها، اهداف نظام اسلامی را هرچه بهتر و زودتر به ظهور و حصول برساند.

سرهنگ اکرمی در پایان با اشاره به اینکه پلیس افتخاری تبلوری از نقش آفرینی مردم در تأمین امنیت است، گفت :حضور معنوی پلیس های افتخاری در ارتقاء روحیه کارکنان نیز موثر است . پلیس افتخاری یعنی بسیج شدن عموم مردم برای حفظ امنیت، چراکه هدف اصلی پلیس توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز