خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۵۸۹

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیین گشایش سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از 750 نخبه قرآنی در 10 رشته آغاز می‌شود.

 به گزارش ایلنا از اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت السلام و المسلمین سید مصطفی حسینی گفت: سی و نهمین دوره از مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل و معارف همخوانی قرآن کریم با حضور 450 شرکت کننده مرد و 350 شرکت کننده زن در شهر زیباکنار استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقه ها ،امسال با تجمیع رشته های مختلف بر گزار می شود گفت: رقابت های این دوره از مسابقه ها از روز دوشنبه با حضور شرکت کنندگان در رشته های همخوانی و دعا خوانی در دوسالن جدا آغاز می شود.

حسینی با تأکید بر اینکه یکی از مصادیق قرآن ظلم ستیزی است و قیام امام حسین(ع) نیز بر مبنای استکبارستیزی بوده است، بیان کرد: فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا این پیام قرآنی انتقال یابد، بر همین اساس شعار این دوره از مسابقات همان تعبیر تاریخی امام حسین(ع) در شب عاشورا یعنی «أَنّی کُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ کِتابِهِ» انتخاب شده است .

حسینی درباره برنامه های جانبی مسابقه ها امسال گفت: از ابتدای محرم محافل مختلف قرآنی در گیلان آغاز شده و قرار است تا قبل از مسابقات 60 محفل در سطح استان برگزار شود همچنین در ایام برگزاری رقابت ها هم 70 محفل قرآنی با حضور قاریان ملی وبین المللی در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآن، برگزاری 52 کارگاه آموزشی با حضور اساتید کشوری، تجلیل از پیشکسوتان و برگزاری مسابقات برای عموم مردم و بینندگان تلویزیون از دیگر موضوعاتی است که در کنار مسابقه ها درنظر گرفته شده است.

حسینی سن شرکت کنندگان در این مسابقات را بالای 18 سال اعلام کرد و گفت: تمام استان ها در این رقابت ها شرکت کننده دارند ولی استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و تهران دارای بیشترین شرکت کنندگان هستند.

وی یکی از تقاوت های این دوره از رقابت های قرآنی با سال های گذشته را رتبه بندی جدید شرکت کنندگان اعلام کرد و گفت: نفرات برتر این رقابت ها حائز رتبه های عالی و ممتاز می شوند.

این مسئول سازمان اوقاف، جوایز نفرات ممتاز را 60 میلیون ریال و نفرات عالی را 50 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: البته نفرات برتر این رقابت ها به مسابقات بین المللی قرآن اعزام می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز