خبرگزاری کار ایران

کامبوج و بنگلادش نامزدهای اجلاس بعدی؛

اجلاس وزرای‌ گردشگری در تبریز به پایان رسید

با تصویب بیانیه تبریز به عنوان سند نهایی اجلاس وزرای‌گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی، این اجلاس در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، این اجلاس که از روز گذشته و با حضور کارشناسان ارشد کشورهای عضو مجمع درهتل کایا لاله پارک تبریز آغاز شده بود، امروز نیز بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ادامه یافت و نشست تخصصی وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی به ریاست مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

در این نشست سلطانی‌فر با اشاره به اهمیت گردشگری و توسعه آن گفت: توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد چراکه توسعه گردشگری می‌تواند باعث تقویت و توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای مختلف شود.

وی افزود: همان‌گونه که مستحضرید شعار سال 2017 میلادی "گردشگری برای توسعه پایدار کشورها" نام‌گذاری شده که این نامگذاری فرصت بسیار مغتنمی برای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های کشورهای مختلف در حوزه توسعه گردشگری است.

وی افزود: توسعه گردشگری توسعه صلح بین ملت‌ها را به دنبال دارد و باعث تقویت و توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای مختلف می‌شود. توسعه گردشگری موجب تقویت گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها بین کشورهای مختلف می‌شود.

سلطانی‌فر گفت: سال 2017 میلادی فصت بسیار مغتنمی است تا ذهن مردم دنیا را نسبت به مسئله گردشگری بیش از پیش متوجه سازیم و شاهد توسعه  و رونق روز افزون گردشگری باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه ضمن خوش‌آمد گویی مجدد و تشکر از مشارکت کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در این اجلاس افزود: ابتکار ایران در برگزاری این اجلاس با مشارکت و حضور شما تحقق یافت و این اجلاس به اهداف مورد نظر خود در این دو روز رسید.

معاون رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: کامبوج و بنگلادش نامزدهای میزبانی از اجلاس بعدی هستند که میزبان نهایی توسط دبیرخانه اجلاس مشخص خواهد شد.

سلطانی‌فر در پایان این اجلاس از وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی دعوت کرد تا از زیبایی‌های شهر تبریز و جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی – تاریخی آذربایجان‌شرقی بازدید کنند.

یادآور می‌شود، گفت‌وگوی صمیمانه مسعود سلطانی‌فر با وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی و عکس یادگاری در محل برگزاری اجلاس پایان بخش این اجلاس دو روزه و مهم در تبریز بود.

کد خبر : ۴۰۶۳۵۶