خبرگزاری کار ایران

اعلام ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه‌هایی را در قالب‌های مختلف همچون مراسم مذهبی، اجتماع عزاداران و نشست های موضوعی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی این سازمان گفت: این ویژه برنامه ها در دو محور اصلی اجتماع عزاداران و نشست های موضوعی از امروز چهارشنبه(ششم مردادماه) آغاز شده و تا روز یکشنبه( ۱۰ مردادماه) ادامه خواهد داشت. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست های موضوعی در فرهنگسرای شهر تهران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود:نشست هایی با عنوان «دیدگاه امام صادق (ع) نسبت به مهدویت» با سخنرانی حجت الاسلام مهدی مردانی و «دیدگاه امام صادق نسبت به آخرالزمان (داعشی و تکفیری ها)» با سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب به ترتیب روزهای چهارشنبه(ششم مردادماه) ساعت ۱۷ و یکشنبه(دهم مردادماه) ساعت ۱۶ در فرهنگسرای امام (ع) برگزار می شود.

ناصری پور گفت: نشستی با عنوان «دیدگاه امام صادق (ع) در تقابل با دیدگاه غرب در خصوص حقوق زن (دیه، ارث و...)» روز یکشنبه ساعت ۱۰:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام رحمان غیاث در فرهنگسرای سرو برگزار می شود. 

وی برگزاری نشست هایی با موضوع «دیدگاه امام صادق (ع) و ولایت فقیه» در روز پنجشنبه(هفتم مردادماه) ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ولا و نشست «موضوع امام صادق (ع) و مرگ آگاهی» ساعت ۱۰صبح با سخنرانی دکتر نیلچی زاده در فرهنگسرای رضوان، در محل بهشت زهرا (س) را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد. 

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بزرگ ترین اجتماع عزاداران صادق آل محمد اظهار کرد: این اجتماع با همکاری هیئت عشاق العباس روز شنبه(نهم مردادماه) ساعت ۱۴ با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، مداحی حاج حسین سیب سرخی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی حسن حسین خانی و حاج روح الله بهمنی برگزار می شود. 

ناصری پور افزود: همچنین در این روز، به همت شهرداری منطقه ۱۲ مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام محمدعلی غروی در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود. 

به گفته وی، در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه عزاداری در تمام مناطق ۲۲ گانه و فرهنگسراهای خاص در کنار مزار شهدای گمنام در سطح منطقه مراسم عزاداری به همراه قرائت زیارت عاشورا از ساعت ۸ تا ۲۱ با حضور مدیران، معاونان و سایر همکاران و شهروندان برگزار می شود. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: در تمامی این برنامه ها بروشور مناسبتی شهادت امام صادق (ع) با پرداختن به زندگی و اندیشه های امام (ع) توزیع خواهد شد.

ناصری پور گفت: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)، شش عنوان برنامه با نام های سوگ صادق (ع)، تلاوت نور، بر بال ملائک، پرسمان قرآن، کارگاه حریم ملکوت و آموزگار مکتب ارشاد از سوی مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۵، ۳،۶، ۸ و ۱۸ برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۵۱۸۳