خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت؛

سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد

سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و اعضای این کمیته برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط کمیته مذکور گفت: تاکنون بیش از ۴۰ جلسه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار کرده‌ایم که آثارو برکات زیادی داشته‌اند و ان‌شاء‌الله خروجی این جلسات اجرایی خواهد شد. 

وی اظهار کرد: برای تعیین شعار اربعین ۹۵ نامه‌ای به دستگاه‌ها و بعضی شخصیت‌ها فرستاده‌ایم و پیشنهادات اشخاص و دستگاه‌ها در رابطه با تعیین شعار اربعین ۹۵ در حال جمع آوری است. 

احمدی با بیان اینکه ما نیاز‌ها را از همه دستگاه‌ها پرسیده‌ایم گفت: ‌ بخشی از تولیدات بر اساس تجربیات سالهای گذشته آغاز شد. درباره نرم افزار جامع «الاربعین» که نرم افزار بسیار موفقی بود جلساتی برای رفع اشکالات برگزار و کمیته هم متعهد شد پشتیبانی‌های لازم را داشته باشد. 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: هم اندیشی‌هایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌شود ویکسری از دانشگاه‌ها در این زمینه پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند. در این زمینه برخی دانشگاه‌های ایران، تفاهم نامه‌هایی بادانشگاه‌های عراق امضا کرده‌اند تا نخبگان هم در این زمینه نقش داشته باشند. 

وی افزود: هم‌چنین ما شورای راهبری را با کمک اتحادیه تشکل‌های قرآنی تشکیل دادیم. تقویم زمانی بخش‌های مختلف در این زمینه استخراج شده و ان‌شاء‌الله تا یک ماه آینده نهایی می‌شود. 

احمدی اظهار کرد: با توجه به ضرورت هماهنگی امور با مسئولین امر در کشور عراق، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و آن‌ها در جریان کار هستند. 

وی گفت: ‌ هم‌چنین جمعی از دوستان تهیه یک نشریه را پیشنهاد دادند که به صورت هفته نامه از ابتدای ماه شوال منتشر می‌شود و ان‌شاء‌الله به فرهنگ سازی و هم افزایی کمک خواهد کرد. 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر به ارائه سخنانی درباره اهمیت موضوع اربعین پرداخت و پس از آن اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کردند.

کد خبر : ۳۸۳۲۵۱