خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در مجمع جهانی بهداشت در ژنو:

همکاری کشورهای دنیا در حوزه سلامت، ضروری است

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری هر ساله مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: وزرای بهداشت، نمایندگان و کارشناسان تمامی کشورها در این مجمع حاضر می شوند و برای همه کشورها مانند یک کلاس درس است.

به گزارش ایلنا از وبدا، سیدحسن هاشمی عصر  دیروز در حاشیه برگزاری سومین روز از مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: در مجمع جهانی بهداشت، کشورها با تجربیات، ناکامی‌ها و کامیابی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های همدیگر در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت آشنا می‌شوند و همکاران ایرانی ما، در جلسات کارشناسی برگزار شده، حضوری فعال داشتند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری کشورهای دنیا در حوزه سلامت، گفت: لازم است تا در مورد بیماری‌ها و به ویژه بیماریهای واگیردار مانند ابولا، زیکا و مرس همگرایی بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است به بحران بین المللی تبدیل شود.

هاشمی اظهار داشت: در مجمع امسال راهکارهای رفع موانعی که به تحقق توسعه پایدار در کشورهای دنیا کمک می‌کند، بررسی شد که یکی از موضوعات آن، دسترسی آسان به دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از فرصت‌های برابر برای کشورهای جهان بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مجمع امسال، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف سلامت در منطقه و جهان، ساختار سازمان بهداشت جهانی، واگذاری اختیارات بیشتر به بخش‌های منطقه‌ای مانند منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و تعهد مجدد نسبت به اجرای سند کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تبیین شد.

هاشمی از ریاست ایران بر گروه وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم تعهد و کشورهای اکو در مجمع امسال و دیدار و ملاقات با تعدادی از وزرای بهداشت کشورهای دنیا خبر داد و گفت: خوشبختانه دیدارهای بسیار خوبی با کشورهای مختلف داشتیم که امیدواریم نتیجه آن برای کشور، با کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت همراه باشد.

کد خبر : ۳۷۴۷۵۷