خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح درمانگاه فوق‌تخصصی حضرت سید الشهدا(ع) یزد

وزیر بهداشت که عصر امروز همزمان با هفته سلامت به استان یزد سفر کرده، ساختمان مرکز جامع خدمات سلامت شاهدیه و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی حضرت سیدالشهدا(ع) یزد را افتتاح کرد.

به گزارش  ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در روز نخست سفر خود به استان یزد، با سالمندان فرهیخته این استان در قالب برنامه سالمندی استان‌یزد نشستی خواهد داشت.

همزمان با چهارمین روز هفته سلامت، وزیر بهداشت برای گسترش فرهنگ ورزش‌همگانی در کشور، از میدان آزادی تا میدان باهنر مردم را همراهی خواهد کرد.

رونمایی از تندیس غلبه بر دیابت در یکی از میادین یزد، افتتاح مدارس حامی پیشگیری از دیابت، بازدید از نحوه تشکیل پرونده سلامت، شرکت در همایش ملی سلامت، حضور در همایش خیرین سلامت، بازدید از مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت، شرکت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و حضور در همایش بزرگ مردمی غلبه بر دیابت از دیگر برنامه های روز دوم سفر هاشمی به استان یزد خواهد بود.

دستورات دینی بر رعایت بهداشت و سلامت، تاکید فراوانی دارد.

وزیر بهداشت در آیین افتتاح درمانگاه فوق تخصصی حضرت سیدالشهدا یزد  ضمن تبریک به خیری که این مرکز را احداث کرده بود، این امور را در پیشگیری از بیماری‌ها موثر دانست و گفت: ایشان جز بهترین بنده‌های خدا بوده که نیت‌پاک وی در این مسیر قرار گرفته است.

هاشمی ضمن تاکید بر نقش بانوان در شکل‌گیری اعمال خیر و لزوم احترام به آنها افزود: اگر آنها نبودند انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌رسید و رد پای آنها به عنوان مادر و همسر خیر این مرکز، پررنگ است.

وزیر بهداشت از یزد به عنوان افتخار ایران از نظر قوام خانواده و توجه به مسائل اخلاقی یاد کرد و گفت: این افتخار نیز مدیون زنان است و پایین‌ترین میزان طلاق در کشور مربوط به استان یزد است که نشان دهنده زندگی صحیح و تربیت درست فرزندان است.

هاشمی با بیان اینکه هیچ‌گاه خاطرات زیبای خود از یزد را فراموش نمی‌کنم، افزود: علاقه زیادی به صبوری، اخلاق و مرام مردم این خطه از ایران دارم و مرام و جوانمردی، شیرازه اعتقاد افراد است.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم خودمراقبتی توسط مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها، از استان یزد به عنوان یکی از استان‌هایی یاد کرد که برخی از بیماری‌ها مانند دیابت در آن شایع است.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر روز گذشته خود به قم و دیدار مراجع عظام تقلید، افزود: تمام مراجع عالیقدر ورزش می‌کردند و یکی از مراجع عظام که 93 سال سن داشت، عنوان می‌کرد تا به حال از قرص، آمپول، دارو استفاده نکرده و به پزشک هم مراجعه نکرده و در دیدار با ورزشکاران به آنها می‌گوید حاضر است با آنها مسابقه کوهنوردی دهد.

هاشمی با بیان اینکه دستورات دینی بر رعایت بهداشت و سلامت تاکید فراوانی دارد، گفت: مردم باید همواره به صرفه‌جویی، کم‌خوری، استراحت و ورزش به اندازه کافی توجه کنند و از زیاده‌روی و پرخوری پرهیز کنند.

بخش‌های قلب، داخلی، جراحی، اطفال، زنان، ارتوپدی و چشم از بخش‌های تخصصی این مرکز هستند. همچنین بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی از بخش های پاراکلینیکی مرکز شاهدیه هستند.

با احداث این مرکز و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی، 18هزار نفر ساکنان شاهدیه در بسیاری موارد از طی مسافت طولانی تا نزدیک ترین بیمارستان که بیمارستان افشار بود بی نیاز می شوند.

مرکز سلامت جامعه شاهدیه و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت سید الشهدا(ع) به همت خیر محترم حاج «عباس شکیبایی» احداث و با کمک دانشگاه علوم پزشکی یزد تجهیز شده است.

کد خبر : ۳۶۳۸۸۱