خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌و‌گو با ایلنا:/تکرار/

پرداخت ۱ میلیون تومان به دانشجویان ممتاز بی‌بضاعت/دانشجویان دکتری ماهانه وام ۷۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سفر به زاهدان، از دانشگاه سیستان و بلوچستان، چابهار و ایرانشهر بازدید کردیم و در این راستا با یکی از موسسات قرار گذاشتیم که به صورت مشترک یک حمایت ویژه مالی از آن‌ها داشته باشیم و به دانشجویانی که معدل بالایی دارند و بی‌بضاعت هستند، ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهیم داشت.

ذوالفقار یزدانمهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره حمایت صندوق از دانشجویان بی بضاعت گفت: یکی از اقدامات صندوق در سال 94 این بود که نهادهای مردمی و غیردولتی را به میدان آوردیم و حمایت خیرین را وارد ساختار کردیم و خوشبختانه یکی از کارهایی که خیرین انجام می‌دهند، بحث حمایت ویژه از دانشجویان بی‌بضاعت است.

پرداخت ۵۰۰ الی ۱ میلیون تومان بلاعوض به دانشجویان ممتاز بی‌بضاعت

وی افزود: در سفر به زاهدان، از دانشگاه سیستان و بلوچستان، چابهار و ایرانشهر بازدید کردیم و در این راستا با یکی از موسسات قرار گذاشتیم که به صورت مشترک یک حمایت ویژه مالی از آن‌ها داشته باشیم و به دانشجویانی که معدل بالایی دارند و بی‌بضاعت هستند، ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهیم داشت.

۴۰۰ هزار متر کمبود فضای خوابگاهی داریم

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره آخرین وضعیت خوابگاه‌ها و ساخت خوابگاه‌های جدید گفت: در بحث خوابگاه‌ها امسال بحث ساماندهی خوابگاه‌های مراکز غیر دولتی را داشتیم که آیین نامه آن از سوی وزیر ابلاغ شد و شورای ارزیابی در استان‌ها هم اکنون در حال ساماندهی هستند. طبق برنامه پنجم فعلا از خوابگاه سازی منع شدیم ۴۰۰ هزار متر کمبود فضای خوابگاهی داریم که به کمک خیرین می‌خواهیم انجام بدهیم.

یزدانمهر اضافه کرد: همچنین در سال ۹۴ دانشگاه‌هایی که ظرفیت مازاد داشتند و دانشجویانی که پشت در خوابگاه‌ها مانده بودند یک کمک رهن دادیم و آن‌هایی که مشکل خوابگاه داشتند، حل شد و در سال ۹۵ هم این روند ادامه خواهد داشت.

تلاش برای ارائه وام دانشجویی به همه متقاضیان در سال ۹۵

وی درباره وام‌های دانشجویی توضیح داد و گفت: سطح پوشش وام‌های دانشجویی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲، ۲ برابر بیشتر شد و همچنین در بخش وام تحصیلی، ازدواج، عتبات، ودیعه مسکن هر تعداد متقاضی داشتیم، پرداخت کردیم و امیدواریم با اعتباراتی که در سال ۹۵ اختصاص خواهد یافت، بتوانیم پوشش وام‌های دانشجویی را باز هم افزایش دهیم. در تهران ودیعه مسکن برای دانشجویان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کلانشهر‌ها ۶ میلیون تومان و در شهرهای عادی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

شرایط پرداخت وام ۴ میلیون تومانی ازدواج

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبلغ تسهیلات وام ازدواج را ۴ میلیون تومان اعلام کرد و درباره شرایط وام گیرندگان توضیح داد و گفت: دانشجو باید روزانه باشد و یکسال از تاریخ عقد دانشجو نگذشته باشد. همچنین نباید در لیست بدهکاران معوق صندوق کارافرینی و درلیست بدهکاران بانکی نباشد و فاقد چک برگشتی با اقساط معوق در نظام بانکی کشور باشد.

پرداخت ماهانه وام ۷۰۰ هزار تومانی به دانشجویان دکتری

یزدانمهر همچنین از پرداخت وام قرض الحسنه ۷۰۰ هزار تومانی ویژه دانشجویان دکتری در سال ۹۵ خبر داد و گفت: به هر دانشحوی دکترا ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

افزایش وام عتبات به ۷۰۰ هزار تومان

وی همچنین درباره وام عتبات دانشجویی توضیح داد و گفت: میزان وام عتبات دانشجویان نیز در گذشته ۳۰۰هزار تومان بود که در حال حاضر این رقم به ۷۰۰ هزارتومان افزایش یافته است.

کد خبر : ۳۵۵۹۸۳