خبرگزاری کار ایران

سنندجی عنوان کرد:

کاهش ۱۱ درصدی پیمایش روزانه اتوبوس‌ها با اجرای برنامه زمانبندی

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۹۳۰

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اجرای برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها باعث کاهش ۱۱ درصدی پیمایش روزانه اتوبوس‌ها شده که این موضوع موجبات کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۰۱ لیتر در سال را فراهم کرده است.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در شهر تهران ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۳۰ خط اتوبوس وجود داشته و سالانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفراز ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند برای سیستم حمل و نقل اتوبوسی تهران با این حجم جمعیت و جا به جایی مسافر اقدامی مفید است.

وی درادامه کاهش ترافیک، کاهش زمان سفرو افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا و آثار زیست محیطی و دستیابی به برخی از شاخص‌های شهر انسان محور را از جمله مزایای استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند خواند.

سنندجی با یادآوری اینکه از سال ۹۱ کار تجهیز بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس فعال اتوبوسرانی شهر تهران به دستگاه ردیاب (GPS) انجام گرفت، اظهارکرد: به عنوان مثال استفاده از کارت بلیت سبب افزایش جذابیت استفاده از خدمات حمل و نقل با قابلیت استفاده از یک کارت واحد برای مدل‌های مختلف حمل و نقل، کاهش یا حذف صوف طولانی جهت پرداخت کرایه، کاهش تاخیر حرکت در ایستگاه‌ها و... شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین اجرای برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: اجرای این برنامه باعث کاهش ۱۱ درصدی پیمایش روزانه اتوبوس‌ها شده که این موضوع موجبات کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۰۱ لیتر در سال را فراهم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت به نوبه خود باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گاز CO۲به میزان ۲۷ هزار و ۱۵۷ تن شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز