خبرگزاری کار ایران

ابتکار تاکید کرد:

ارتقا وضعیت محیط بانان به عنوان ضابطان قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۶۹

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بر ارتقا وضعیت محیط بانان به عنوان ضابطان قوه قضائیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در سومین همایش ملی حقوق محیط زیست که صبح امروز با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با تاکید بر اهمیت عدالت زیست محیطی در جهان گفت: دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان یک حقوق‌دان و هم به عنوان کسی که از ابتدای کار به موضوع محیط زیست در تبلیغات انتخاباتی خود تاکید داشته است، پیگیر مسئله محیط زیست هستند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: این سیاست‌ها دلگرمی دوستداران محیط زیست بود و دستور کاری برای تمامی قوا، دستگاه‌ها و آحاد مردم شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر ضرورت پیشگیری از انجام جرم خاطرنشان کرد: باید تا حد امکان با آموزش، اصلاح و اجرای قوانین از انجام جرم جلوگیری کنیم که دولت با همکاری مجلس قوانینی را در این زمینه به تصویب رساند. همچنین چهار لایحه در خصوص هوای پاک، ارزیابی زیست‌محیطی و... داشتیم که مجلس کنونی نتوانست آن را تصویب کند و امیدواریم مجلس آینده این همت را داشته باشد و هرچه سریعتر این لوایح تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوران شاهد توسعه تشکل‌های زیست‌محیطی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است بوده‌ایم ادامه داد: این تشکل‌ها فرصت یافتند در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته وانتقادات خود را در فضایی باز بیان کند.

ابتکار ضمن اشاره به همکاری دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش با سازمان محیط زیست اظهار کرد: آخرین اقدام این وزارتخانه گنجاندن درس انسان و محیط زیست در میان دروس پایه 11 است. همچنین 58 مورد مرتبط با محیط زیست در کتب درسی پایه‌های مختلف گنجانده شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: این سازمان برای سلامت اداری نیز اولویت قائل بوده و در این زمینه همکاری خوبی با دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کشور دارد.

وی از برنامه مقابله با جرائمی همچون زمین‌خواری و خصوصاً زمین خواری در مناطق محافظت‌شده به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار سازمان حفاظت از محیط زیست یاد کرد و افزود: پیگیری جرائم مربوط به شکار و صید در شورای عالی محیط زیست و ناامن کردن فضا برای متخلفان این حوزه از دیگر برنامه‌های مهم سازمان محیط زیست بوده است.

ابتکار با اشاره به وجود صلاح غیر مجاز در بین مردم و رواج فرهنگ غلط در خصوص شکار اظهار کرد: ما با تنظیم سیاست های حیات وحش و افزایش حفاظت از مناطق حفاظت‌شده به محیط‌بانان کمک می کنیم.

وی عنوان کرد: ارتقا وضعیت محیط بانان به عنوان ضابطان قوه قضائیه صورت گرفته و باید بتوانیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اهمیت مدیریت تالاب‌ها گفت: تالاب‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و مبارزه با برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی و خصوصاً در اطراف تالاب‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه 85 تالاب شناخته شده ملی و بین‌المللی در کشور داریم به تالاب جازموریان واقع شده میان دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این تالاب تا 15 سال پیش از تالاب‌های ارزشمند برای حضور پرندگان بود اما به دلیل مدیریت نامتوازن منابع آب چند سالی است که به طور کامل خشک شده به نحوی که اکنون 25 درصد از گرد و غبار ایران از این تالاب سرچشمه می‌گیرد.

ابتکار با بیان اینکه در اطراف این تالاب حدود 35 هزار چاه مجاز و غیر مجاز حفر شده گفت: در برخی از زمین‌های اطراف جازموریان هندوانه تولید و صادر می‌شود این در حالی است که بسیاری از این فعالیت‌ها غیر منطقی بوده و نمی توانیم تالاب‌ها را برای تولید کالایی خاص خشک کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان بر علاقه‌مندی این سازمان در ورود به همکاری های بین‌المللی درخصوص حفاظت از محیط زیست تاکید و اظهار امیدواری کرد که سال آینده با همکاری قوه قضائیه همایش حقوق محیط زیست در سطح بین‌المللی برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز