خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد:

حفظ استعدادهای درخشان در داخل کشور در برنامه‌ریزی حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۷۹

معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور در مراسم تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری سال 1394 و بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، استعدادهای برتر کشور را سرمایه های ملی خواند و گفت: باید با گسترش آموزش عالی سلامت شرایط تحصیل این عزیزان در داخل کشور را فراهم کنیم تا در آینده ای نزدیک منشاء تحولات چشمگیری در کشور باشند.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی  گفت:‌ امروز حدود 5 میلیون دانش آموز به عنوان آینده سازان کشور در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که آمار داوطلبین کنکور نشان دهنده علاقه نوجوانان و جوانان این کشور به حوزه سلامت می باشد.

لاریجانی با اشاره به 18 هزار دانشجو که در رشته های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: با افزایش 30 برابری ظرفیت آموزش عالی،‌ طی 10 سال گذشته امید به تحصیل در جامعه ارتقا یافته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت پاسخگویی به نیازهای جامعه را ماموریت  اصلی نظام آموزش عالی سلامت برشمرد و افزود:‌ سعی بر این است که بسترهای مناسبی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در مقاطع مختلف فراهم آید. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر که کشورهای مختلف با جاذبه های گوناگون اقدام به جذب استعدادهای برتر از سراسر دنیا می نمایند و در نظام آموزشی باید طوری برنامه ریزی کنیم که استعدادهای برتر کشور که سرمایه ملی هستند تکریم شده و ‌شرایط تحصیل و پیشرفتشان در داخل کشور فراهم گردد.

دکتر لاریجانی اظهار داشت: برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شده و توسعه کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی در قالب مناطق آمایشی و متناسب با نیازهای کشور در دست پیگیری است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گسترش تحصیلات تکمیلی و رشته های تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی را از محورهای مهم تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: امیدواریم در چندسال آینده استعدادهای درخشان کشور در کلیه مقاطع در داخل کشور تحصیل نمایند.

لاریجانی گفت: گسترش روابط بین الملل و معرفی ظرفیت های آموزش علوم پزشکی به دانشجویان خارجی از دیگر محورهای برنامه های تحول و نوآوری است و با راه اندازی سامانه Education Iran دانشگاهها برنامه های آموزشی خود را در این سامانه قرار داده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تسهیلات آموزشی استعدادهای درخشان در برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی خبر داد و افزود: طرح آموزش هم زمان، طرح پزشک پژوهشگر و المپیادهای علمی حوزه علوم پزشکی از جمله  برنامه هایی است که برای استعدادهای درخشان حوزه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی به تشکیل کمیته های حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاهها اشاره کرد و گفت: هدف ایجاد تحرک و نشاط علمی در بین دانشجویان حوزه علوم پزشکی کشور است.

 لاریجانی در پایان تصریح کرد: تحول در آینده علوم پزشکی کشور به دست استعدادهای برتر این حوزه صورت خواهد گرفت و با شرایطی که در دوره پسابرجام مهیا شده،‌توجه به پژوهش و فناوری سلامت در آموزش علوم پزشکی همزمان با تحولات ساختاری در دانشگاه های علوم پزشکی می تواند دانشگاهها را به سمت دانشگاه های کارآفرین هزاره سوم سوق دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز