خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

باید درحوزه‌های پزشکی رویکرد جدیدی را دنبال کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۶۶۲

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش ما بر این است که آموزش عالی در حوزه پزشکی بتواند با تحولات دنیا تطبیق پیدا کند و امیدواریم در کلیه رشته‌ها و حیطه‌های پزشکی بتوانیم؛ رویکرد جدیدی را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر لاریجانی در افتتاحیه هشتمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین و اولین کنگره علوم پایه پزشکی و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: کشور ما رکورددار توسعه آموزش عالی است و امروزه ما نیازمند دانش‌آموختگان کشورهای دیگر برای رفع نیاز خود نیستیم و ازجایگاه معقولی در تولید علم در دنیا برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها و مسائل حاشیه‌ای دیگر ما توانسته‌ایم در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت چشمگیری در حوزه تولید علم داشته باشیم گفت: آنچه که مهم است این است که ما توسعه هدفمندی را رقم بزنیم و با ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها بتوانیم در حوزه توسعه علم قدم برداریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اصولاً تلاش ما بر این است که آموزش عالی در حوزه پزشکی بتواند با تحولات دنیا تطبیق پیدا کند و امیدواریم در کلیه رشته‌ها و حیطه‌های پزشکی بتوانیم رویکرد جدید را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن علوم آزمایشگاهی این است که رشته‌های بین رشته‌ زیادی در این حوزه وجود دارد گفت: می‌توان ارتباط قوی دراین حوزه ایجاد کرد و ارتباط بین علوم پایه و بالین را افزایش داد که این مسئله در رشته علوم بالین و رشته علوم پایه تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان باید افق‌های مهم‌تری را در حوزه جامعه ببینند گفت: ما نباید شرکت دانش‌بنیان را برای اساتید و دانشگاه عیب بدانیم و این تابو باید شکسته شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه‌ها باید روابط دانشگاه‌ها را با دولت کمتر کنند گفت: در  حال حاضر حدود 90 درصد تحقیقات ما از سیستم دولتی می‌آید در صورتی که در دنیا برعکس این مسئله صادق است و 10 درصد از تحقیقات از سیستم دولتی می‌آید و این مسئله جدی است که اگر به آن توجه نکنیم نمی‌توانیم دانشگاه‌ها را در طولانی مدت حفظ کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد؛ غیر از مسئله دانش مسئله مدیریت نیز در این حوزه مهم است  و اگر موسساتی ایجاد می‌شوند بهتر است از نظم، انتظام و پاسخگویی بهتری برخوردار باشند. ضمن اینکه جامعه علوم آزمایشگاهی یکی از مجموعه انجمن‌هایی است که رفتار معقولانه و علمی را در مجموع آزمایشگاه‌های کشور ایجاد کرده است و ارتباط خوبی را برای حفظ حقوق جامعه آزمایشگاهیان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز