خبرگزاری کار ایران

اعضای هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند

سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها اعضای هیات رئیسه این شورا به دور از سلایق سیاسی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد چگینی (سخنگوی شورای عالی استان‌ها) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها که براساس آیین‌نامه داخلی انتخابات آن سالی یکبار برگزار می‌شود، صبح امروز (17 دی ماه) تعیین شدند، گفت: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین رده شورایی کشور در جایگاه والایی در قانون اساسی برخوردار است و تنها مرجعی که در دولت می‌تواند براساس اصل 106 قانون اساسی برای اصلاح قوانین طرح به مجلس بدهد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این شورا انتخاباتی پیش‌رو داشت در راستای ارتقای جایگاه شورا و به دور از علایق سیاسی و به منظور افزایش ظرفیت شوراها در کشور و با تعامل تدبیر و عقلانیت اعضای هیات رئیسه سومین سال از چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها را انتخاب کرد.

چگینی تاکید کرد: در این انتخابات مهدی چمران به عنوان رئیس شورا با کسب 42 رای موافق و فیروز آقایی نماینده استان چهارمحال و بختیاری به اتفاق آرا برای مدت یکسال انتخاب شدند؛ سخنگوی شورای عالی استان‌ها افزود: همچنین اینجانب برای دومین بار پیاپی به عنوان سخنگوی شورای عالی استان‌ها با اخذ 72 رای به عنوان سخنگوی سومین سال چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها شدم.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها درخصوص ترکیب منشیان شورای عالی استان‌ها اعلام کرد: مجاهد مقصودی از استان خوزستان با کسب 52 رای، زهرا سلیمی نماینده استان همدان با 50 رای، مهدی احمدی از آذربایجان غربی با اخذ 43 رای، عبدالوحید باشنده از استان سیستان و بلوچستان با کسب 43 رای، عبدالحمید امینی نماینده استان گلستان با 42 رای و حیدر عرب فرهنگی از استان سمنان با کسب 41 رای به عنوان 6 منشی هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

کد خبر : ۳۳۶۲۳۷