خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علم وصنعت در غرفه ایلنا:

انتقاد از صدا وسیما به علت پخش اخبار غلط/ هیچ‌یک از اساتید دانشگاه اخراج نشدند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۲۸

رئیس دانشگاه علم وصنعت نسبت به پخش خبری در صداوسیما درباره این دانشگاه انتقاد کرد.

محمدعلی برخورداری (رئیس دانشگاه علم وصنعت) در حاشیه بیست ویکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با حضور در غرفه ایلنا از صداو سیما به علت پخش اخبار غلط مبنی بر اخراج اساتید این دانشگاه اظهار داشت: ما نسبت به این مواضع اعتنایی نمی‌کنیم به چند دلیل یکی اینکه معتقدیم؛ مخاطبان عاقل هستند و خودشان تشخیص می‌دهند و جواب را از لابلای سوال پیدا می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که دانشگاهی که در کشور در رده‌های بالا قرار دارد، چطور می‌شود که اینقدر بی‌حساب وکتاب باشد و رئیس یک دانشگاه هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟ افزود: در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دانشگاه‌ها نظارت دارند و اگر ما یک قدم اشتباه برداریم، بلافاصله از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد سوال قرار خواهیم گرفت.

برخورداری ادامه داد: اینها فکر می‌کنند با این اقدامات دانشگاه را تضعیف می‌کنند، اما به نظر می‌آید؛ در عمل انقلاب و نظام را تضعیف می‌کنند، این اخبار همانقدر که برای دانشگاه بد است برای نظام و کشور هم خوب نیست.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه خود مخاطبان متوجه می‌شوند که این‌ها فضاسازی رسانه‌ای است گفت: ما چند بار به مراجع قانونی و رسانه‌‌ها در این زمینه گزارش دادیم. موضوع از این قرار است که تعدادی بودند که براساس قانون و استخدام پیمانی، دوره پیمانی آنها 2 تا 5 سال است و پیش‌بینی شده که اگر استادی در انتهای 5 سال نتواند؛ٰ امتیاز کافی را کسب کند، نمی‌تواند با دانشگاه فعالیت خود را ادامه دهد.

وی افزود: تعدادی از اساتید نتوانسته بودند؛ امتیاز لازم را کسب کنند و بنابر قانون باید از دانشگاه می‌رفتند منتها قانون اجازه داده که هیات امنای دانشگاه بررسی کند و مهلت بیشتری به استاد بدهد. برای تمدید قرارداد اساتید این موضوع باید به تصویب هیات امنا برسد. هیات امنا در آبان‌ماه تشکیل شد، اما قرارداد این اساتید در مهرماه تمام شد و من اگر با آنها قرارداد یکساله می‌بستم، این موضوع بی‌احترامی به هیات امنا بود و اگر به آنها می‌گفتم که از دانشگاه بروند و صبر کنند، خیلی صدمه می‌دیدند. بنابراین با مسئولیت خودم شش ماه قرارداد آنها را تمدید کردم.

برخورداری اضافه کرد: دو روز گذشته این موضوع در هیات امنای دانشگاه بررسی و قرارداد 25 نفراز اساتید به مدت یکسال تمدید شد و این کار به نظرم اخلاقی‌ترین  کاری بود که انجام دادیم.

رئیس دانشگاه علم وصنعت بیان کرد: دسته دوم اساتید (10، 11‌نفر) بودند که باید در فراخوانی که هر ساله توسط وزارت علوم اعلام می‌شود، شرکت می‌کردند که البته شرکت نکرده بودند. هیات مرکزی جذب در وزارت علوم که ما فوق ماست تابستان سال جاری به ما نامه نوشته بود، کسانی که در فراخوان وزارت علوم شرکت نکرده‌اند، استخدام آنها غیرقانونی و در نتیجه تمدید قرارداد آنها غیرقانونی است، البته باز هم به این اساتید مهلت دادیم و شش ماه قرارداد آنها را تمدید کردیم تا در این فاصله در فراخوان شرکت کنند.

وی اضافه کرد: دسته سوم شش نفر از اساتیدی بودند که با توجه به ارزیابی‌های دانشگاه امتیازات لازم را کسب نکرده بودند و باید از دانشگاه می‌رفتند، اما هیات مرکزی جذب دانشگاه جلسه‌ای تشکیل داد و قرار شد؛ شش ماه به آنها فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز