خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

گردش مالی مواد مخدر در دنیا بیش از 60 میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۴۹۱

وزیر کشور با بیان این که گردش مالی مواد مخدر در دنیا بیش از 60 میلیارد دلار است، گفت: بخش اعظمی از این پول در بانک‌های غربی در حال گردش است که با توجه به قوانین سخت آنها در مبارزه با پولشویی، ما انتظار داریم که در حوزه مواد مخدر نیز همکاری لازم را داشته باشند، اما متأسفانه در این زمینه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه دیدار با نمایندگان ائتلاف پنج‌گانه در امر مبارزه با مواد مخدر  در جمع خبرنگاران، گفت: امروز در نشستی که با نمایندگان روسیه، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان داشتیم، به بررسی سیاست‌های حاکم در مبارزه با مواد مخدر پرداختیم.

وی با اشاره به یانکه در سال 2016 کنوانسیون‌های مختلف سازمان ملل در مجمع عمومی مورد بررسی و بازنگری قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: لازم بود ما در نشستی سیاست‌های حاکم را بررسی و به توافقاتی در این زمینه دست پیدا کنیم.

رحمانی فضلی همچنین درباره نشست مشترک با وزیر مواد مخدر افغانستان، توضیح داد و گفت: در این نشست بحث آموزش نیروها در افغانستان، امکانات، تقویت تجهیزات و امنیت مرزهای مشترک‌ مورد بحث و بررسی قرار گفت.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست افغانستان از ما در ارتباط امکانات و تجهیزات مبارزه با مواد مخدر درخواست کمک کرد، افزود: البته ایران در حال حاضر به افغانستان در این زمینه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث کشت مواد مخدر و تعیین کشت جایگزین در این نشست مورد گفت‌وگو قرار گرفت، تصریح کرد: در نشستی که نیمه دوم آبان‌ماه با مسئولان افغانستان خواهیم داشت، درمورد مسائل مختلف با آنها بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

رحمانی فضلی همچنین به دیدار با رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد مخدر فدراسیون روسیه اشاره کرد وگفت: در این نشست پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواد مخدر صحبت شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع تروریست‌ها و تأمین بودجه آنها نیز با نماینده روسیه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وزیر کشور در ادامه با بیان این مطلب که گردش مالی مواد مخدر در دنیا بیش از 60 میلیارد دلار است، افزود: بخش اعظمی از این پول در بانک‌های غربی در حال گردش است که با توجه به قوانین  سخت آنها در مبارزه با پولشویی، ما انتظار داریم که در حوزه مواد مخدر نیز همکاری لازم را داشته باشند، اما متأسفانه در این زمینه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تأکید کرد: کشورهای غربی در حوزه اطلاعات، مبارزه با پولشویی و کنترل دلیوری مواد مخدر، همکاری‌های لازم با کشورهایی مانند ایران ندارند و همین امر ما را به تردید می‌اندازند که آیا آنها در مبارزه با مواد مخدر جدی هستند یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز