خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

بخشی از کارتن‌خواب‌ها کارگر هستند/توجهی نکنیم آنها هم معتاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۲۳

شهردار تهران با تاکیدبراینکه کارتن‌خواب‌ها افراد بی‌آزاری هستند، گفت: بخشی از کارتن‌خواب‌ها کارگرانی‌اند که با وجود اینکه معتاد نیستند، اما به دلیل نداشتن کار در شرایط فعلی روی بازگشت به خانه را ندارند. اگر به این افراد توجه نشود، چند ماه دیگر معتاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه امروز جلسه شورای شهر تهران در خصوص منطقه هرندی گفت: چالش‌های مهم مرکز تاریخی شهر تهران مورد بحث قرار گرفته که امروز تنها به بیان مسئله و بررسی ابعاد موجود پرداختیم.

وی تاکید کرد: شناخت دقیق مشکل، بخش عمده آن را حل خواهد کرد زیرا تصمیم‌گیری‌های بعدی دقیق‌تر خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه این موضوع مربوط به شش دهه گذشته شهر تهران است ادامه داد: این مشکل با توجه و همکاری دستگاه‌های مسئول، ‌مردم، NGO‌ها و نخبگان حل خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه طرح انضباط شهری جریان عادی را به منطقه هرندی برمی‌گرداند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم این کار چقدر طول می‌کشد اما باید هر ساله بهبود را در منطقه مشاهده کنیم.

وی همچنین در خصوص سرنوشت معتادان جمع‌آوری شده اظهار کرد: نباید در این خصوص از عبارت جمع‌آوری استفاده کرد، زیرا این افراد انسان هستند و همه ما در این مشکل سهیم هستیم.

شهردار تهران با تاکید براینکه قانون به ما اجازه داده از ماده ۱۵ و ۱۶ مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم گفت: در ماده ۱۶ جمع‌آوری و نگهداری این افراد داوطلبانه نیست، اما ماده ۱۵ یعنی افراد به صورت خودمعرف و داوطلبانه مراجعه می‌کنند و ضروری است؛ این افراد اعتماد کرده و در قالب ماده ۱۵ جذب مراکز ترک اعتیاد شوند.

قالیباف با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معتادان شهر ما مشمول ماده ۱۵ می‌شوند اظهار کرد: افرادی که ممکن است توزیع کننده باشند نیازمند مداخله قضایی و انتظامی‌ است که درصد کمی از این جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: کارتن خواب‌ها افراد بی‌آزاری هستند و بخشی از آن‌ها کارگرانی هستند که به دلیل نداشتن کار روی بازگشت به خانه را ندارند و معتاد نیستند و اگر به این افراد توجه نشود چند ماه دیگر معتاد می‌شوند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ما باید این کار را مردمی بدانیم و از همکاری مردم استفاده کنیم و مسئولان نیز بستر لازم را برای این موضوع فراهم کنند.

قالیباف با بیان اینکه ما تاکید داریم افرادی که تحت شمول ماده ۱۵ هستند به مراکز ترک اعتیاد شهرداری مراجعه کنند عنوان کرد: ما دو اردوگاه نیز برای افراد تحت شمول ماده ۱۶ داریم که یکی اردوگاه شفق واقع در اسلامشهر است و یکی در محدوده رباط کریم و اردوگاه دیگری نیز در محدوده پاکدشت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم اکثر قریب به اتفاق خانم‌های معتاد می‌توانند؛ مشمول ماده ۱۵ شوند اظهار کرد: طرحی ویژه با ظرفیت حدود هزار و ۵۰۰ نفر از طریق ماده ۱۵ داریم و از آنجا که رشد اعتیاد در میان زنان بیشتر بوده و آسیب‌پذیرترند محیط را آماده کردیم که همه به این مراکز مراجعه کنند و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم تا همه این افراد به چرخه طبیعی زندگی بازگردند.

قالیباف افزود: همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند، و ما نمی‌پذیریم چون جمع‌آوری معتادان وظیفه قانونی ما نیست و مابقی هم پای کار نمی‌آیند، ما نیز به این موضوع ورود نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: این کار وظیفه انسانی ماست و اخلاق حکم می‌کند؛ انجام شود و ما در انجام وظیفه انسانی خود منتظر بقیه نمی‌شویم.

قالیباف در باره واکنش صالحی و حسینیان در مجلس گفت: اخلاق در همه چیز اساس کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز