خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها:

مصوبه مجلس کشور را به سمت دیکتاتوری می‌برد/کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور را دارد

اگر استدلال مجلس برای کاستن از تعداد اعضای شوراها آن باشد که این کاهش باعث کمتر شدن هزینه‌ها و اختلافات می‌شود و تصمیم‌گیری را راحت‌تر می‌کند باید بگویم این استدلال منطقی نبوده و کشور را به سمت دیکتاتوری پیش خواهد برد.

نماینده استان کرمانشاه در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها گفت: اگر پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی کشور با مشکلات گوناگون مواجه است به دلیل عدم استفاده از ظرفیت شوراهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس رحمتی نماینده استان کرمانشاه در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها با اشاره به فاجعه دردناک منا گفت: از دولت می خواهم که با پیگیری تشکیل کمیته حقیقت‌یاب اصل قضیه را برای مردم روشن و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند.

وی همچنین ضمن تشکر از دولت تدبیر و امید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار کرد: این تیم باید مواظب باشند که با هوشیاری و حفظ خطوط قرمز مقام معظم رهبری اجازه زیاده‌خواهی به دشمنان ندهند.

رحمتی در خصوص شوراها خاطرنشان کرد: به جرات اعلام می‌کنم که اگر پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنوز کشور دارای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... است به خاطر عدم استفاده از ظرفیت شوراها بوده و مردم شاهد هستند که  دولت‌ها و مجلسیان بعد از گذشت این همه سال با چه مشکلاتی دست به گریبانند.

نماینده کرمانشاه تصریح کرد: اگر مجلس و دولت می‌خواهند کشور به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و... رشد نماید باید این امور را به شوراها واگذار نمایند و خود با فراغ بال به مسائل کلان کشور بپردازند.

وی با بیان اینکه از مجلس می خواهیم به جای کاستن از تعداد اعضای شوراها اختیارات آنها را افزایش دهد اظهار کرد: به عقیده من شورای شهر تهران باید بیش از 50 نفر عضو داشته باشد تا تمام وقت در حال خدمت‌رسانی به مردم باشند و در کل کشور و در اداره امور محلی شوراها باید حرف آخر را بزنند.

رحمتی اضافه کرد: اگر استدلال مجلس برای کاستن از تعداد اعضای شوراها آن باشد که این کاهش باعث کمتر شدن هزینه‌ها و اختلافات می‌شود و تصمیم‌گیری را راحت‌تر می‌کند باید بگویم این استدلال منطقی نبوده و کشور را به سمت دیکتاتوری پیش خواهد برد.

نماینده کرمانشاه از شورای نگهبان خواست که این مصوبه را که مغایر اصول قانون اساسی و محدودکننده است رد نموده و زمینه اجرای اصول قانون اساسی در خصوص شوراها را فراهم کند.

رحمتی تصریح کرد: مردم از شوراها انتظار دارند همانطور که با شور و شوق و مشارکت بالا آنها را انتخاب می‌کنند حلال مشکلات باشند غافل از اینکه شوراها هیچ اختیاری ندارند.

وی همچنین از ریاست عالی شورای استان‌ها درخواست کرد که کارگروه توسعه شوراها را تشکیل داده و با دعوت از اساتید و نمایندگان مجلس و دو لت طرح‌هایی جهت واگذاری امور به شوراها تهیه و ارائه کند.

وی با بیان اینکه در غرب کشور و استان کرمانشاه با مشکل ریزگردها و خشکسالی روبرو هستیم عنوان کرد: از لحاظ بیکاری مقام اول را در کشور داریم و این موضوع عنایت ویژه دولت را می‌طلبد و از رئیس جمهور جهت سفر به استان کرمانشاه دعوت می کنم تا ایشان از نزدیک شاهد آلام و رنج مردم این استان باشند.

وی تاکید کرد: ضروری است با حمایت از کشاورزان و عشایر در جهت حفظ اشتغال موجود تلاش کنیم تا شاهد مهاجرت بیشتر به شهرها نباشیم. همچنین با توجه به بحران کم‌آبی ضروری است اعتبارات لازم برای حل این مشکل در نظر گرفته شود و جهت توسعه استان اعتباراتی جهت ساخت سد، بیمارستان و راه آهن در غرب کشور در نظر گرفته شود و ایجاد کارخانجات صنعتی جهت اشتغال جوانان در اولویت قرار بگیرند.

کد خبر : ۳۱۱۶۱۰