خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

براساس اسناد بالادستی تعداد معلمان کاهش داشته/ برنامه‌ریزی برای سه زنگ طلایی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط وزارت‌خانه متبوعش گفت: تعداد معلمان به‌رغم افزایش دانش‌آموزان از تعداد یک میلیون و200 هزار نفر به 987 هزار نفر کاهش یافته و تعداد معلمان حق‌التدریس نیز کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی‌اصغر فانی در برنامه آغاز سال تحصیلی 95-94 گفت: وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اسناد بالا دستی و برنامه دولت تدبیر و امید در حمایت رئیس‌جمهور توانسته گام‌های بلندی را در راستای توسعه این وزارت‌خانه بردارد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده از سوی این وزارت‌خانه گفت: یکی از این اقدامات مشارکت مردم در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف مانند جلب کمک‌های مردمی و خیرین به میزان 8 هزار میلیارد ریال بوده‌است.

وی افزود: افزایش ظرفیت مدارس دولتی به میزان 12 درصد کل دانش‌آموزان، خرید خدمات آموزشی، نظارت جامع و رتبه‌بندی مدارس دولتی، فعال نمودن شوراهای آموزش و پرورش در کل کشور و گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت مردم بوده‌است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی به رغم اینکه تعداد دانش‌آموزان افزایش داشته صورت گرفته از این رو یک میلیون و 200هزار معلم به 987 هزار نفر کاهش داشته و نیروهای حق‌التدریسی نیز کاهش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده‌است؛ گفت: برنامه‌ریزی برای سه زنگ طلایی مطالعه، انشاء و گفتگو برای دانش‌آموزان اجرایی شده‌است.

فانی خاطرنشان کرد: با تلاش دولت پس از توافق هسته‌ای چرخه تولید با سرعت بیشتری به حرکت درمی‌آید از این رو توسعه فعالیت آموزشی در بخش فنی و حرفه‌ای به میزان 40درصد از دیگر اقداماتی است که آموزش و پرورش انجام داده است.

وی در پایان گفت: خدمتگزاران ملت با زیرساخت‌های بنیادین تمام تلاش خویش را در جهت اجرای سند تحول انجام می‌دهند واین مهم محقق نمی‌شود مگر با حمایت‌های رئیس جمهور.

کد خبر : ۳۰۷۲۸۶