خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

عطاری‌ها حق فروش دارو اعم از شیمیایی یا گیاهی را ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۸۳

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تخلف برخی عطاری‌ها گفت: عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو را ندارند و با این موضوع به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند گفت: تقریبا هر هفته در سراسر کشور شاهد هستیم که در بازرسی‌هایی که همکاران ما در سازمان غذا و دارو انجام می‌دهند عطاری‌هایی با مجوز قانونی تعطیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: هیچ مماشاتی در این خصوص وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا برخورد می‌کنیم.

پیش‌تر رئیس اتحادیه عطاران ادعا کرده بود که وزارت بهداشت فرصتی را برای عطاری ها فراهم کرده است که طبابت کنند و بدون هیچ ممانعتی داروی شیمیایی بفروشند!

رئیس سازمان غدا و دارو ضمن رد این ادعا تاکید کرد : عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو، چه شیمیایی و چه گیاهی را ندارند و تنها می‌توانند گیاهان دارویی و نه داروهای گیاهی را عرضه کنند. در این حوزه قانون بسیار روشن است و اگر تخلفی صورت بگیرد به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی خواهند شد.

دیناروند همچنین گفت: خوشحالم که رئیس اتحادیه عطاران از فعالیت غیر قانونی بسیاری از عطاری‌ها ابراز نارضایتی می‌کند.

وی افزود: هر آن چیزی که شکل دارویی داشته باشد فقط در داروخانه اجازه عرضه دارد.

دیناروند گفت: علاوه بر بازرسی‌های منظمی که همکاران ما دارند، مردم نیز می‌توانند شکایت‌های خود را به سامانه 1490 اعلام کنند. گزارشات حتما پیگیری و با متخلفین برخورد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز