خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

طرح گزارشات بودجه در شورا با «محدودیت زمانی» و «دربسته»/ مجالی برای بررسی نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۶۵

عضو شورای شهر تهران درباره عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه این شورا گفت: این کمیسیون گزارشاتی را که می‌تواند؛ شفا‌ف‌تر به صحن شورا بیاورد، معمولا به صورت دربسته و در زمان محدود مطرح می‌کند، بطوریکه مجالی برای مطالعه و تحقیق در خصوص آنها وجود ندارد.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در این کمیسیون تعدادی از افراد با تجربه وجود دارند و افرادی که تازه وارد شده‌اند، نیز  کاملا به سیستم بودجه در این سطح کاری و اعداد و ارقامی که شهرداری به عنوان برنامه اعلام می‌کند؛ واقف هستند.

وی با تاکید براینکه آنچه باید مورد توجه قرار گیرد؛ مساله درآمد این بودجه است که باید دقت بیشتری درباره آن خصوصا در بخش غیرنقدی شود، ادامه داد: زیرا همواره در کنار این موضوعات ابهامات و سوالاتی وجود دارد و ما دقیقا متوجه نمی‌شویم که آیا بودجه کاملا محقق می‌شود یا خیر؟ یا اینکه از محل مشخص شده تامین می‌‌شود یا خارج از آن محل، که این موضوعات برای اعضا شورا سوال برانگیز است.

قناعتی با بیان اینکه موضوع بعدی بحث تخصیص بودجه در محل مشخص شده، اظهار کرد: برای برخی از اعضا این سوال وجود دارد که آیا بودجه در محل مشخص شده هزینه‌ می‌شود یا خیر؟ کمیسیون بودجه می‌تواند در این قضایا حساسیت خاصی داشته باشد. البته معمولا دوستان در کمیسیون این نگاه را دارند.

وی تصریح کرد: همیشه سوالاتی برای اعضا در خصوص تفریغ بودجه وجود دارد، به عنوان مثال گاهی این سوال ایجاد می‌شود، چرا بودجه‌ای که برای کاری خاص در نظر گرفته شده در جای خود هزینه نشده یا چرا در جایی که نباید پولی هزینه می‌شد، این اتفاق افتاده است.

اطلاعات بودجه با تاخیر دست اعضا شورا می‌رسد

عضو شورای شهر با بیان اینکه ایرادی که در این خصوص وجود دارد به دستگاه اجرایی برمی‌گردد؛ اضافه کرد: به این معنا که شهرداری خود گاهی پول جابه‌جا کرده و چنین مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: ما این ایراد را به کمیسیون برنامه و بودجه وارد می‌دانیم که این کمیسیون بحث‌هایی را که می‌تواند؛ شفا‌ف‌تر به صحن شورا بیاورد و رای بگیرد، معمولا به صورت دربسته و در زمان محدود مطرح می‌کند، درحالی که گزارشات بودجه‌هایی به خصوص بودجه‌های مرتبط با سازمان‌ها و شرکت‌ها هم به لحاظ درآمدی و هم هزینه‌ای نیاز به وقت بیشتری دارند. گاهی نیز اطلاعات را با تاخیر به دست اعضا می‌رسانند، چنانکه گاهی اطلاعات را در صحن میان اعضا توزیع می‌کنند، که نه مجالی برای مطالعه و تحقیق در خصوص آن وجود دارد ونه فرصتی برای بحث کردن درباره‌اش.

قناعتی با تاکید براینکه بودجه 5 یا 6 هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها و سازمان‌ها رقم کمی نیست و می‌طلبد که زمان کافی برای بررسی آن گذاشته شود، بیان کرد: همیشه اعتراض اعضا آن است که چرا این بودجه از قبل دست ما نمی‌رسد تا مطالعه بیشتری روی آن انجام شود یا اگر بفرستند به شکل کلی می‌فرستند و جزئیات آن به دست اعضا نمی‌رسد و زمانی هم که برای بررسی می‌گذارند، بسیار محدود است که باعث می‌شود؛ سوالاتی در ذهن برخی از اعضا باقی بماند.

وی در پایان تصریح کرد: اعضا کمیسیون برنامه وبودجه تلاش خود را می‌کنند، اما به نظر من این تلاش‌ها نمی‌تواند، توقعات اعضا از این کمیسیون را تامین کند و اعضا به دنبال آن هستند که موضوع بودجه بیشتر بررسی شده و شکافته شود، اما شاید به رغم تلاش‌های صورت گرفته؛ توان اعضا این کمیسیون بیش از این نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز